اولین مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار حوزه نفت، گاز و پتروشیمی کشور در استان بوشهر افتتاح و تجهیز شد.
plusresetminus
افتتاح  اولین مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار حوزه نفت، گاز و پتروشیمی کشور در استان بوشهر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، اولین مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار حوزه نفت، گاز و پتروشیمی کشور با حضور رعیتی فرد معاون روابط کار و کرمی رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، مصدق کشاورزی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی با اعتباری بالغ بر ۲۲۵ میلیارد ریال در شهر عسلویه تجهیز و بهره برداری شد.
عکس
مصدق کشاورزی گفت: مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار استان بوشهر با حمایت و اعتبارات ۲۰ میلیارد ریالی شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه پارس جهت تجهیز در فاز اول راه اندازی شد که این مرکز می‌تواند نقش بسزایی در سلامت کارگران حوزه نفت، گاز و پتروشیمی داشته باشد و امیدواریم بتوانیم خدمات خوبی را به جامعه کارگری ارائه نماییم.
وی با اشاره به جمعیت ۳۰ هزار نفری قشر کارگر استان بوشهر، بیان کرد: در شورای اداری و برنامه ریزی استان بوشهر مشکلات فعالیت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دستگاه های زیر مجموعه آن از دغدغه های مدیریت ارشد استان بوده است و استاندار بوشهر تاکید بسیار زیادی بر اشتغالزیی و صیانت از نیروی کار در استان بوشهر دارد و مدیران با یک همدلی مسائل کارگری را دنبال می کنند.
کشاورزی اظهارداشت: در آشوب های اخیر استان بوشهر کمترین حواشی و مسائل کارگری را دارا بوده است.
عکس
بر اساس اعلام مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۱ هزار فقره بازرسی برای نظارت بر مقررات ایمنی کارگاهها در استان بوشهر انجام شده است.
در ادامه رعیتی فرد معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار استان بوشهر با توجه به تخصص محور و پوشش منطقه آن برای اولین بار در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی فعال شده است.
رعیتی فرد تصریح کرد: ظرفیت های استان بوشهر به لحاظ تخصص های متراکم شده در حوزه های پتروشیمی و نفت و صنایع بسیار زیاد است و می توان به عنوان مرکز تحقیقات کشوری به خصوص استان های جنوبی کمک کند.
وی بیان کرد: همکاری بین اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر و شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس می تواند به ارتقای سطح ایمنی و سلامت کارگران منطقه انرژی اقتصادی پارس جنوبی کمک کند.
رعیتی فرد با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی تحقق فصل ۴ قانون کار موفق به تشکیل کمیته حفاظت فنی هستند، گفت: در کشور ۲۰ هزار کمیته تشکیل شده و سهم استان بوشهر از آن ۴۰۰ تشکیل کمیته بوده است که به نوبه خود جای تقدیر دارد.
معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ۴۰۰ هزار بازرسی از مراکز تولیدی صنعتی در کشور، بیان داشت: به نسبت واحدهای فعال در کشور نمی توانیم به خوبی واحدهای تولیدی و صنعتی را پوشش دهیم ولی با انجام توافق نامه با مناطق آزاد کشور امیدواریم بتوانیم در توسعه حوزه بازرسی فنی و ایمنی در مناطق آزاد، حوادث ناشی از کار را به حداقل ممکن برسانیم.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcj.iemfuqevmsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما