در حالی ترامپ روز آینده به ریاست جمهوری خود پایان می‌دهد که تلاش‌های او برای فشار حداکثری بر ایران ناکام ماند.
plusresetminus
پایان کار ترامپ/ ناکامی آمریکا در اخراج ایران از IEF
 
به گزارش اختصاصی نفت آرا، آمریکای ترامپ اخیرا قصد داشت ایران را از IEF ( مجمع جهانی انرژی ) اخراج کند اما موفق به انجام این کار نشد.
در آخرین جلسه مجمع جهاتی انرژی که چندی پیش به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، نمایندگان آمریکا تلاش می‌کند تا نظر موافق کشورها را برای اخراج ایران از این سازمان بین المللی جلب کند.

دلیل ارائه شده از سوی نماینده آمریکا، عدم پرداخت حق عضویت سالانه توسط ایران بوده‌است.

در آن زمان نماینده ایران در برابر نماینده آمریکا می‌ایستد و استدلال می‌کند که ایران میلیاردها دلار پول دارد اما به دلیل تحریم‌های یکجانبه آمریکا امکان جابجایی پول‌ها را پرداخت حق عضویت را ندارد.
سایر کشورها با استدلال ایران همراهی کرده و نماینده آمریکا در آن جلسه ناکام ماند.

فردا پایان ترامپ است.

او با استراتژی "فشار حداکثری" سختی‌های زیادی به مردم ایران تحمیل کرد اما نهایتا او بود که ناکام ماند. تنها رئیس جمهور آمریکا که دو بار توسط نمایندگان مردمش استیضاح شد.

مجمع بین‌المللی انرژی یا آی‌ای‌اف ( International Energy Forum)، بزرگترین محل گردهم‌آیی وزیران انرژی کشورهاست. این مجمع از این نظر که شرکت کنندگان آن شامل اعضای آژانس بین‌المللی انرژی (آی‌ای‌اِی) و اوپک، و همچنین کشورهایی چون برزیل، چین، هند، مکزیک، روسیه و آفریقای جنوبی می‌شود در نوع خود بی‌همتاست. نود درصد عرضه و تقاضای نفت و گاز جهانی در کشورهای عضو آی‌ای‌اف انجام می‌شود.

 
https://naftara.ir/vdcgrn934ak9x.pra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما