تا سال ۲۰۲۶ تولید خودروهای بنزینی در جهان کاهش خواهد یافت و این مهم زنگ خطر را برای پالایشگاه‌ها به صدا درخواهد آورد.
plusresetminus
مصرف بنزین کشور آینده پالایشگاه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، ‌حامد آرمان‌فر مدیر عامل شرکت پالایش نفت تهران در پنل شرکت‌های پالایشی، در حاشیه نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش بنیان در صنعت نفت با اشاره به مفهوم اقتصاد دانش‌بنیان گفت: اقتصاد دانش بنیان منجر به اقتصاد مقاومتی خواهد شد. وی با اشاره به عوامل موثر بر ضرورت آینده‌پژوهی در صنعت پالایش بیان داشت: الزامات زیست‌محیطی، تغییر در بازار محصولات، کاهش هزینه‌ها، حاشیه سود پالایشگاه برخی از عوامل موثر بر ضرورت آینده‌پژوهی در صنعت پالایش کشور است.
او با اشاره به اینکه مصرف بنزین در کشور آینده پالایشگاه‌ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد، ادامه داد: تا سال ۲۰۲۶ تولید خودروهای بنزینی در جهان کاهش خواهد یافت و این مهم زنگ خطر را برای پالایشگاه‌ها به صدا درخواهد آورد.
وی تاکید کرد: تنها راه نجات حرکت به سمت پتروپالایشی شدن است. سرنوشت پالایشگاه‌ها جهان در آینده به پتروشیمی گره خواهد خورد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران با اشاره به سند ۱۴۰۴ صنعت پالایش کشور، افزود: دستیابی به جایگاه اول منطقه به لحاظ ظرفیت پالایشی به منظور ایجاد بالاترین ارزش افزوده از منابع هیدروکربوری، تنوع بخشی به سبد محصولات، اصلاح برخی محصولات بر اساس استاندارد روز جهانی و تامین واحدهای پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش محصولات از جمله اهداف این سند هستند.
او در ادامه، نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در تامین نیازهای صنایع پالایش کشور را از ۶ جهت برشمرد: «طراحی و ساخت تجهیزات استراتژیک صنعت پالایش نفت»، «تولید صنعتی کاتالیست‌های مصرفی در فرایندهای پالایشی مانند ایزومریزاسیون»، «تولید مواد شیمیایی مهم و ضروری فرایندهای پالایشی»، «اصلاح فرآیندهای ناسازگار با محیط زیست و تبدیل آنها به فرآیندهای پاک»، «استقاده از فناوری نانو» و «حرکت به سمت تولید و بومی‌سازی لیسانس و دانش فرآیندهای پالایشی».
آرمان‌فر در بخش دیگری از سخنانش نقش صنایع پالایشی در حمایت از شرکت های دانش بنیان را «پذیرش ریسک استفاده از محصولات دانش بنیان»، «ایجاد بسترهای حقوقی و تسهیلات در شکل‌گیری ارتباطات» و «مشارکت در سرمایه گذاری و ایجاد بستر حمایتی تا رسیدن به محصول تجاری» برشمرد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcg.393rak9typr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما