بازده حفاری چاه‌های نفت و گاز به روش افقی و جهت‌دار در هشت ماه امسال با تلاش متخصصان شرکت ملی حفاری ایران، به ٨ هزار و ٣٢٩ متر رسید که ۴۵ درصد در مقایسه با دوره مشابه پارسال افزایش دارد.
plusresetminus
افزایش ۴۵ درصدی بازده حفاری افقی و جهت‌دار چاه‌های نفت و گاز در ۱۴۰۱
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، پیمان شوشتری‌زاده، معاون مدیریت خدمات ویژه شرکت روز یکشنبه (۲۷ آذرماه) درباره افزایش بازده حفاری گفت: متراژ حفاری در مدت مشابه پارسال (۸ ماه ۱۴۰۰) ۴ هزار و ۵۴۶ متر ثبت شده بود .
وی افزود: عملیات حفاری افقی و جهت‌دار در سال ۱۴۰۱ روی ٢٣ حلقه چاه در مناطق نفت‌خیز خشکی صورت گرفت و در برنامه امسال حفاری چند حلقه چاه دیگر در دستور کار است.
معاون مدیریت خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: در دوره مورد بررسی ۷۶ متر مغزه‌گیری برای شناسایی سازنده‌ها در عملیات حفاری چاه‌ها انجام شد و در ارتباط با تکمیل حفاری چاه‌ها و بررسی فنی و مهندسی ٨٥ مورد نمودارگیری، ٣٢٠ مورد نمودارگیری سطحی و ١٧٠ مورد چاه‌پیمایی نیز از سوی متخصصان این مدیریت انجام شد که در نمودارگیری سطحی و چاه‌پیمایی افزایش محسوسی مشاهده می‌شود.
شوشتری‌زاده گفت: با توجه به حمایت‌های مدیرعامل و مدیریت ارشد شرکت‌، برنامه‌ریزی مقتضی به‌منظور نوسازی ناوگان‌، خرید تجهیزات و توسعه بازار عملیاتی در دستور کار این مدیریت است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcc.0qea2bqpela82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما