مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به ۶۷ طرح پتروشیمی فعال در کشور گفت: روابط عمومی‌ها نقش مهمی در تبیین روند ساخت طرح‌های پتروشیمی به‌ویژه در شرایط سخت تحریم برعهده دارند.
plusresetminus
۶۷ طرح پتروشیمی در حال پیاده سازی در کشور است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، احمد شکری در اجلاس سراسری روابط عمومی‌های صنعت پتروشیمی ایران با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۰۱ طرح با سرمایه مورد نیاز ۷۰ میلیارد دلار در این صنعت در جریان است، اظهار کرد: حدود ۶۷ طرح از این طرح‌ها هم‌اکنون فعال است که در مجموع با اجرای این ۱۰۱ طرح، ۱۰۰ میلیون تن به ظرفیت این صنعت افزوده می‌شود.
وی با بیان اینکه برخی چالش‌های صنعت پتروشیمی با توجه به ظرفیت‌های موجود روابط عمومی‌ها می‌تواند شفاف‌سازی شود، افزود: تأمین منابع مالی، ارز، زمین، خوراک و تأمین کالا و تجهیزات از چالش‌های اجرای طرح‌های پتروشیمی هستند.
مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: در شرایط کنونی هلدینگ خلیج فارس ۲۲ طرح با مجموع سرمایه‌گذاری ۱۶ میلیارد دلار در دست اجرا دارد که هفت طرح از این تعداد بالای ۵۰ درصد پیشرفت دارند.
شکری تعداد طرح‌های در دست اجرای شرکت سرمایه‌گذاری اهداف را ۱۳ طرح پتروشیمی با مجموع سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد دلار بیان کرد و گفت: این شرکت در مناطق غرب کشور سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی انجام داده است، از ۳ میلیارد دلار طرحی که در غرب کشور تعریف شده است، ۲ میلیارد دلار را شرکت اهداف در دست اجرا دارد.
وی افزود: شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز پارسیان نیز ۶ طرح با مجموع سرمایه‌گذاری حدود ۱۲ میلیارد دلار و هلدینگ پتروفرهنگ به‌عنوان یک هلدینگ فعال در صنعت پتروشیمی هم پنج طرح با مجموع سرمایه‌گذاری حدود ۴ میلیارد دلار در دست اجرا دارد.
اهمیت بسزای خودکفایی در صنعت پتروشیمی
مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: هلدینگ شستان پنج طرح فعال با مجموع حدود ۳.۲ میلیارد دلار در دست ساخت دارد و ستاد اجرایی فرمان امام نیز اغلب در حوزه PDH  کار می‌کند. طرح‌های فعال هلدینگ باختر هم پنج طرح با سرمایه‌گذاری بیش از ۲ میلیارد دلار است.
شکری افزود: عمده فعالیت‌های طرح‌های توسعه‌ای در مناطق عسلویه، ماهشهر، دیر، جاسک و منطقه انرژی‌بر پارسیان در حال انجام است.
وی با بیان اینکه ساخت داخل، خودکفایی و ساخت بار اول سه حوزه با اهمیت برای شرکت ملی صنایع پتروشیمی محسوب می‌شود، تصریح کرد: هم‌اکنون حداقل ۴۰ درصد و حداکثر ۹۰ درصد قطعات صنایع پتروشیمی به تفکیک نوع واحدها از داخل قابل تأمین است.
مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی خطاب به مدیران و رؤسای روابط عمومی‌های صنعت پتروشمیمی گفت: شما باید عوامل ساخت طرح‌های توسعه را ترغیب کنید تا هم‌زمان با پیشرفت عملیات اجرایی طرح‌ها، فضاهای فرهنگی اجتماعی نیز به موازات آن برای واحدها ایجاد کنند.
شکری با تأکید بر لزوم تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی افزود: اولویت طرح‌ها در شرکت ملی صنایع پتروشیمی با طرح‌هایی است که زنجیره را از صفر تا صد تکمیل می‌کنند.
وی به برنامه زمان‌بندی اجرای طرح‌ها اشاره کرد و ادامه داد: نقش روابط عمومی‌ها در تبیین روند ساخت طرح‌ها دارای اهمیت است و باید شما کمک کنید که در شرایط کنونی کشور، سرمایه‌گذاران و مجریان طرح‌های توسعه‌ای تحت فشار رسانه‌ای و فضای مجازی قرار نگیرند.
اجلاس سراسری روابط عمومی‌های صنعت پتروشیمی ایران دیروز (دوشنبه، ۲۸ آذرماه) با حضور مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران روابط عمومی‌های شرکت‌های پتروشیمی به میزبانی شرکت پتروشیمی مارون آغاز شد و امروز (سه‌شنبه، ۲۹ آذرماه) به کار خود پایان می‌دهد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcg.n93rak9nypr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما