آمارهای منتشر شده نشان از آن دارد که مجموع صادرات نفت عراق در سپتامبر به دلیل افزایش تولید اقلیم کردستان، 1.3 درصد رشد داشته است.
plusresetminus
تولید نفت عراق 1.3 درصد افزایش یافت
به گزارش نفت آرا، بر اساس آمارهای رسمی وزارتخانه عراق و داده های صادرات برای بندر جیهان ترکیه، کل صادرات نفت عراق (شامل صادرات اقلیم کردستان) در ماه سپتامبر (شهریورماه) نسبت به ماه آگوست (مردادماه) ۱٫۳ درصد افزایش یافته است.
تولید نفت دومین تولیدکننده بزرگ اوپک در ماه آگوست به ۳٫۰۲۳ میلیون بشکه در روز رسیده بود که این مقدار، پایین ترین میزان تولید عراق از ماه مارس سال ۲۰۱۵ به شمار می رود، اما با این حال، تولید این کشور در ماه سپتامبر با ۱٫۳ درصد افزایش به ۳٫۰۶۳ میلیون بشکه در روز رسیده است.
بر اساس آمارهای وزارت نفت دولت عراق، از این میزان صادرات، ۲٫۶۱۳ میلیون بشکه توسط دولت عراق تولید شده، این در حالیست که صادرات دولت عراق در ماه آگوست برابر ۲٫۵۹۷ میلیون بشکه در روز بوده است. همچنین طبق گزارش های حمل و نقل نفت، صادرات اقلیم کردستان در ماه آگوست برابر ۴۲۶ هزار بشکه در روز بوده که این مقدار در ماه سپتامبر با ۵٫۶ درصد رشد نسبت به ماه آگوست، به ۴۵۰ هزار بشکه در روز رسیده است.
مقامات عراقی، از جمله علی علوی معاون نخست وزیر، دولت اقلیم کردستان را به عدم پایبندی به کاهش تولید اوپک پلاس متهم کرده و باعث شده دولت عراق تولید بیش از حد اقلیم کردستان را جبران کند.
دولت اقلیم کردستان در بیانیه ۲۴ سپتامبر اتهامات عدم تطابق با این طرح کاهش تولید را انکار کرد. بغداد و اربیل توافق کرده بودند که به طور متناسب کاهش تولید اوپک پلاس را تقسیم کنند، اما طبق اطلاعات رسمی منتشر شده در ۱۰ سپتامبر، حکومت اقلیم کردستان در ماه آگوست تنها ۷۹ درصد از سهمیه خود را رعایت کرده است، در حالی که پایبندی دولت عراق به توافق کاهش تولید اوپک به ۱۰۲ درصد رسیده است.
تولید نفت عراق بین ماه های می و جولای بیش از حد تعیین شده توسط اوپک بود و به همین منظور متعهد شده بود که با کاهش روزانه ۴۰۰ هزار بشکه ای تولید خود در ماه های آگوست و سپتامبر، افزایش تولید گذشته را جبران کند.
https://naftara.ir/vdci2.aqtt1ayccb.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما