طالبان ۲۶ تانکر سوخت بی کیفیت را به ایران بازگردانده، حسینی رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی می گوید که محموله برگشت خورده متعلق به مینی ریفاینری ها بوده و در مقابل مقدار صادرات ناچیز است.
plusresetminus
داستان برگشت دادن ۲۶ تانکر سوخت ایرانی توسط طالبان چیست؟
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، همین دیروز بود که خبر برگشت خوردن ۲۶ تانکر سوخت ایرانی توسط طالبان روی خروجی رسانه ها قرار گرفت. جمعی مدعی اند که گازوییلی که به نظر می رسد که حتی استانداردهای طالبان را هم نتوانسته پاس کند، در داخل کشور مصرف می شود و حاصلش هم شده وضعیت بحرانی آلودگی هوا در کلان شهرهای تهران. جالب است که بدانید آلودگی هوای تهران وارد نهمین روز پیاپی شد و تهرانی‌ها سومین موج آلودگی شدید از ابتدای پاییز تاکنون را سپری می‌کنند. هرچند که سوخت یکی از متهمان اصلی آلودگی هوای تهران و سایر کلان شهرهای کشور است، اما آنگونه که از گفته های حمید حسینی رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی برمی آید: سوخت برگشت خورده تولیدات مینی ریفاینری هستند که در داخل کشور مصرف نداشته و همه آنها به خارج از کشور صادر می شوند.
او با بیان اینکه مقدار برگشت خورده در مقابل صادراتی که انجام می شود، ناچیز است، به بازار گفت: روزانه چیزی حدود ۲۷۰۰ تن گازوییل و بنزین به افغانستان صادر می کنیم که حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ کامیون می شود.
حسینی درباره کیفیت محموله های صادراتی به افغانستان گفت: این سوخت ها تولیداتی هستند که در پالایشگاه های کوچک صورت می گیرد و سولفور بالایی دارد. ولی از آنجاییکه که دولت افغانستان روی سولفور بالا حساسیتی ندارد، مشکلی در صادرات آنها وجود ندارد.
او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۴۰ الی ۵۰ پالایشگاه کوچک در کشور فعال هستند، ادامه داد: تولیدات این پالایشگاه ها چیزی حدود ۴۰ هزار بشکه است که تقریبا تمامی آن صادر می شود و مصرفی در داخل کشور ندارند.
رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی همچنین در پاسخ به این سوال که محموله های برگشت خورده مربوط به دولت بوده است، گفت: شرکت پخش و پالایش صادرات آن چنانی ندارد و تمامی محموله های که به افغانستان صادر می کنیم مربوط به بخش خصوصی و مینی ریفاینری هاست.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdce.o8pbjh8fz9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما