کمپرسور لیکوئید رینگ و سانتریفیوژ های دکانتر، دو تجهیز خیلی مهم و کلیدی در تولید پی وی سی(PVC) بوده و قلب واحد پی وی سی ما هستند و ما با توان و دانش داخلی آن را بومی سازی کردیم.
plusresetminus
دکتر کریمی: تولید دانش بنیان در سرلوحه کار پتروشیمی اروند قرار دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، دکتر «محمدرضا کریمی» مدیر عامل پتروشیمی اروند در خصوص اقدامات این شرکت در حمایت از دانش بنیانها اظهار داشت: در ابتدا از همکاران واحد پژوهش و توسعه پتروشیمی اروند که کارهای بسیار بزرگی در حمایت از شرکتهای دانش بنیان و ساخت داخل انجام دادند، تشکر می کنم و همیشه قدردان آنها هستم.
کریمی افزود: پتروشیمی اروند سعی کرده است تا بخش عمده ای از تجهیزات مورد نیاز خود را از طریق شرکتهای دانش بنیان داخلی، بومی سازی نموده و استفاده بهینه بکند و خوشبختانه در این همایش پتروفن از 10 شرکت دانش بنیانی که به عنوان برتر دست یافتند و توانستند لوح تقدیر از دست آقای دکتر علی عسکری مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس بگیرند، 5 شرکت با پتروشیمی اروند کار کرده اند و در حوزه فعالیت دانش بنیان تحت حمایت ما بوده اند.
مدیر عامل پتروشیمی اروند اعلام کرد: ما در پتروشیمی اروند برای اولین بار در ایران از طریق یک شرکت دانش بنیان داخلی، پوشش دهی آند و کاتد الکترولایزرها را داخلی سازی کردیم در حالیکه این فناوری در دنیا در اختیار دو یا سه کشور است و خوشبختانه به همت همکاران و توان تخصص داخلی، با تحقیق و توسعه در طول یک دوره دو-سه ساله توانستیم یک شرکت داخلی را توانمند و آماده کنیم و تقریباً قطع وابستگی در پوشش دهی آند و کاتد داشته ایم. این موضوع از این لحاظ مهم است که ما تامین تمام خوراک پی وی سی ایران را انجام می دهیم و بازار پی وی سی داخل در دست ماست و همچنین 95 درصد کاستیک کشور را تامین می کنیم و به این دو دلیل، اهمیت پوشش دهی و قطع وابستگی به خارج را بهتر لمس می کنیم.
کریمی در مورد بکارگیری و نصب سانتریفیوز دی کانتر و کمپرسور لیکوئید رینگ ساخت داخل در پتروشیمی اروند گفت: در بحث کمپرسور لیکوئید رینگ و سانتریفیوژ های دکانتر، دو تجهیز خیلی مهم و کلیدی در تولید پی وی سی(PVC) بوده و قلب واحد پی وی سی ما هستند که فناوری ساخت آن در اختیار سازندگان خارجی بود و ما با توان و دانش داخلی آن را بومی سازی کردیم. مطمئنا شرکتهای دانش بنیان کمک زیادی به پتروشیمی اروند کردند و بر اساس یک برنامه دوساله دانش بنیانی اول قطعه ساخته و آماده شد و بعد تجهیز کامل ساخته شد.
مدیر عامل پتروشیمی اروند در خصوص اینکه آیا دپارتمان دانش بنیان در چارت سازمانی پتروشیمی اروند پیش بینی شده است یا خیر تصریح کرد: مطمئناً همانطور که مقام معظم رهبری و علی عسکری فرمودند بحث تولید دانش بنیان را سرلوحه کار خودمان در پتروشیمی اروند قرارداده ایم، قرار می دهیم و قرار خواهیم داد و مطمئناَ در چارت سازمانی شرکت بازنگری خواهیم کرد و نگاه ویژه تری به بحث شرکتهای دانش بنیان و تولید دانش بنیان محور محصولات در آینده خواهیم داشت.
مثلاً در بحث ای پی وی سی(EPVC) پتروشیمی اروند تنها تولیدکننده منطقه است و در سه گرید به تولید محصول می پردازد و با رویکرد و تحقیق و توسعه و دانش بنیانی، دو گرید دیگر را هم تولید خواهیم کرد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdca.onik49n005k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما