روز یکشنبه نهم بهمن ماه با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد پتروشیمی بندرامام و تیم ارزیابی ، نشست افتتاحیه ارزیابی مدل تعالی سازمانی برگزار شد.
plusresetminus
هدف اصلی پتروشیمی بندرامام خلق ارزش پایدار است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، در این نشست دکتر انصاری نیک ضمن عرض خیر مقدم به ارزیابان و حاضرین در جلسه ، اظهار داشت؛ در جهان امروز، مبحث توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را به واسطه کار فرهنگی و باورسازی ایجاد شده و مبنای اصلی تفاوت و اختلاف سطح در بنگاه های بزرگ اقتصادی ، نهادها و سازمان ها که امروز شاهد آن هستیم ، اهتمام و تعهد به مقوله مدیریت کیفیت و تشویق نظامهای های کیفیتی و حمایت از آنها است.
وی افزود؛ این مبحث در کشور ما هم بصورت سالانه توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی سالهاست که آغاز شده و هم اکنون در شرف برگزاری نهمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی هستیم و این نشست هم به همین مناسبت در راستای توسعه ، سرآمدی  و تعالی کیفیت برگزار شده که بسیار برای پتروشیمی بندرامام حائز اهمیت می باشد و امیدواریم در این رقابت به سمت بهبود کیفیت و خلق ارزش های پایدار برای جامعه و ذینفعان سازمان حرکت کنیم.
انصاری نیک با اشاره به آغاز حرکات موثر در راستای ایجاد «بندرامام نوین» ، تشریح کرد؛ با توجه به اینکه پتروشیمی بندرامام در آستانه پنجاهمین سالگرد تاسیس خود می باشد ، ضروری است که ما با این قدمت سازمان ، طرحی نو براندازیم که در همین رابطه برنامه جامع توسعه ای با چشم اندازهای ۵ و ۱۰ ساله در حال مطالعه و تدوین است و بخش هایی از آن به تایید هیات مدیره سازمان رسیده است.
مدیرعامل پتروشیمی بندرامام با تشریح بخش های مختلفی از برنامه جامع توسعه ، بیان داشت؛ بخشی از این برنامه ها در ادامه ماموریت های قبلی شرکت بوده و بخشی دیگر با توجه به تغییر شرایط و وجود چالش های جدید تفاوت کرده ، به طوری که در حال حاضر چالش اصلی ، مبحث تکمیل زنجیره ارزش و تقویت منابع خوراک می باشد که برای آن ها برنامه ریزی هایی در سطح کلان صورت گرفته است.
ایشان با تاکید بر ضرورت ارتقای سیستم کنترل و پایش نتایج ، تصریح کرد؛ در حوزه کنترل عملکرد و پایش نتایج اقدامات ، حرکت های بسیار مهمی در پتروشیمی بندرامام در چند ماه گذشته صورت گرفت که از مهم‌ترین آنها ، تزریق رویکردی جدید و نگرش مسئولانه در اداره برنامه ریزی بوده و در امتداد آن اقدام موثری در بخش های مالی و بودجه ای صورت گرفت و همچنان در حال پایه گذاری روش های جدید تر در این مدیریت ها می باشیم.
انصاری نیک در ادامه ، تحول ساختار سازمانی را در پتروشیمی بندرامام امری ضروری دانست و از آغاز بازنگری آن خبر داد و همچنین در همین رابطه بخشی از اقدامات صورت گرفته مانند تاسیس اداره هماهنگی و تامین خوراک با توجه به چالش های عملکردی تولیدی بندرامام را تشریح کرد.
مدیرعامل پتر‌شیمی بندرامام اهتمام در حوزه نوآوری را رویکرد اصلی مدیریت پتروشیمی بندرامام عنوان کرد و افزود؛ از ابتدا موضوع نوآوری مقوله بسیار مهمی برای ما بوده و در راستای اجرای سیاست های نوآورانه ، اقدام به برگزاری همایش توسعه روابط با شرکت های دانش بنیان نمودیم که در تاریخ بندرامام و حتی در سطح صنعت پتروشیمی برای اولین بار اجرایی گردید.
وی افزود؛ همایش دانش بنیان با هدف ایجاد نوآوری در حل مسائل فنی و تولیدی بندرامام با رویکرد توسعه ارتباط مؤثربین منابع و عملیات مجتمع در جهت خلق ارزش برگزار شد که با توجه به اکوسیستم های محیطی و محدودیت های تحریمی ، نتایج بسیار خوب و رفع محدودیت هایی را به ارمغان آورد.
سپهدار انصاری نیک ، تحول در فرهنگ سازمانی را لازمه ارتقای سطح مشتری مداری برشمرد و اظهار داشت؛ مشتری مداری مبحثی است که از دل تغییر فرهنگ سازمانی بوجود می آید زیرا که سازمان ، کارکنان و ذینفعان به صورت متقابل مشتری یکدیگر محسوب می شود و در همین راستا  می بایست به سمت تغییر در باورها در حوزه مشتری مداری گام برداریم .
ایشان یادآور شد  ؛ به منظور تغییر رویکرد در حوزه مشتری مداری در اولین اقدام جهت پاسخگویی بهتر و تسهیل گردش امور ، دفتر PMO  را تاسیس نمودیم و در امتداد همین سیاست جلسات متعددی با بخش های کمیسیون معاملات ، پیمان ها و حقوقی و دستگاه نظارت مجتمع برگزار شد تا یکی از چالش های اصلی پیمانکاران و تامین کنندگان که عدم اطلاع رسانی به موقع در مراودات کاری بود و خسارت های زیادی را به سازمان وارد می کرد ، برطرف ساختیم و علاوه بر شفافیت بیشتر ، تامین کنندگان در کمترین زمان ممکن پاسخ مناسب به درخواست خود را اخذ نمایند.
مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در پایان اقدامات در حوزه فرهنگ سازمانی را تشریح کرد و گفت؛ در مقوله فرهنگ سازمانی اقدامات زیادی آغاز شده و در حوزه های آموزش ، تشویق ، انگیزش ، قراردادهای جبران خدمات ، سیستم نظام پرداخت ، طرح طبقه بندی مشاغل و مسائل کارگری برنامه های بسیاری شروع گردید و با توجه به اینکه حوزه فرهنگ سازمانی برنظام تعالی سازمانی بسیار اثر گذار است ، تا رسیدن به نقطه مطلوب کار بسیار ی لازم است که البته با اهتمام و تعهدی که در مدیران ارشد و منابع انسانی ایجاد شده ، امیدواریم در راستای بهبود فرهنگ سازمانی و استقرار مدل تعالی کیفیت به نحو ارزشمند و متعالی این فرهنگ را ایجاد کنیم.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdca.6n0k49nuo5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما