قائم مقام وزیر علوم گفت: دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی آمادگی دارند تا با هدف داخلی سازی دانش فنی و کاتالیست های صنعت پتروشیمی با شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی همکاری کنند.
plusresetminus
آمادگی وزارت علوم برای حمایت از شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، وحید حدادی اصل رییس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم و قائم مقام امور بین الملل وزارت علوم تحقیقات و فناوری امروز دوشنبه(17 بهمن ماه) در دومین روز از برگزاری نخستین نمایشگاه و همایش تخصصی کاتالیست صنعت نفت که هم‌زمان با چهل‌وچهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد، اظهار کرد: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با استفاده از ظرفیت های علمی و دانش روز جهان و با تکیه بر نیروی انسانی متخصص موفق به ثبت دستاوردهای ارزشمندی به ویژه در زمینه دانش فنی و داخلی سازی کاتالیست های مورد نیاز صنعت نفت و به ویژه صنعت ارزش آفرین پتروشیمی شده است.
وی افزود: 2290 دانشگاه،561 موسسه پژوهشی و 50 پارک علم و فناوری در کشور مشغول به فعالیت هستند و صنعت نفت می تواند با همکاری این ظرفیت های بزرگ علمی مسیر توسعه خود را با شتاب بیشتری محقق کند.
حدادی اصل با بیان این که زنجیره صنعت نفت از بالادست تا بخش های پایین دستی در حال تحول است، اظهار کرد: افزون بر تامین نیازهای داخلی اکنون فضا برای صادرات دانش فنی، کاتالیست و کالاها و تجهیزات صنعت نفت از سوی شرکت های ایرانی مهیا است و کشورهای زیادی درخواست هایی برای تامین نیاز های خود را از طریق شرکت های ایرانی ارائه کرده اند و باید از این فرصت ها و بازارهای صادراتی به بهترین شکل بهره برد.
وی خطاب به شرکت کنندگان در این همایش گفت: وزارت علوم خانه قبلی همه شما است و آمادگی کامل برای هرگونه حمایت ، همکاری و تعامل وجود دارد.
ایجاد پارک های فناوری فرصتی برای توسعه صنعت پتروشیمی

کفایتی پارک فناوی نفت و گاز

 
به گزارش نیپنا ، در این همایش، رئیس پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز نیز در سخنانی اظهار کرد: همکاری شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و پارک فناوری نفت و گاز به دلیل دارا بودن زیرساخت های مناسب و تخصصی می تواند توسعه صنعت پتروشیمی ایران و تامین نیازهای این صنعت پیشرو را تحقق بخشد.
محمد اسماعیل کفایتی رئیس پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز نخستین نمایشگاه و همایش تخصصی کاتالیست صنعت نفت اظهار کرد: پارک های فناوری با توجه به ماهیت فعالیت هایشان می توانند همکاری بسیار خوبی با مراکز پژوهشی مانند شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی داشته باشند و در این راستا آماده هرگونه تعامل و همکاری مشترک هستیم.
وی افزود: باید از ظرفیت های موجود در داخل کشور استفاده کرد و با توجه به دانش و تخصص موجود در بخش های مختلف صنعت نفت ایران در مسیر داخلی سازی نیازهای صنعت پتروشیمی موفق خواهیم بود و ضرورت دارد تا از تحقیق و توسعه با هدف تحقق برنامه ریزی های انجام شده استفاده کرد تا هدف گذاری های بخش های توسعه ای تحقق یابد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcc.0qma2bq1mla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما