همزمان با گرامیداشت هفته پژوهش، گروه خودروسازی سایپا و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ۱۷ تفاهم‌نامه و قرارداد پژوهشی امضا کردند.
plusresetminus
خودروسازی سایپا و شرکت ملی پالایش و پخش تفاهمنامه همکاری امضا کردند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، محمدعلی تیموری با اشاره به اینکه سیاست‌ گروه خودروسازی سایپا در یک سال اخیر ایجاد زیرساخت‌ تولید خودروهای سی‌ان‌جی سوز است که مصرف سوخت کمتر و آلایندگی پایین‌تری دارد، خاطرنشان کرد: تولید یک‌صد هزار خودرو سواری ساینا دوگانه‌سوز در دستور کار سال آینده ساپیا است که نقش مهمی در کاهش آلایندگی خواهد داشت.
 تیموری در ادامه ضمن تاکید بر اینکه در سال آینده 65 هزار خودروی نیسان دوگانه‌سوز CNG) و بنزینی) در برنامه تولید گروه خودروسازی سایپا قرار دارد، افزود: قرار است، نیسان‌هایی با ظرفیت حجمی بزرگ‌تر و دوگانه‌سوز به منظور حمل بار بیشتر طراحی و تولید شود، این نیسان‌ها با داشتن دو کپسول گازی سی ان جی روی شاسی، قابلیت 480 کیلومتر پیمایش را دارد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا همچنین از پلتفرم دیگری سخن گفت که قرار است، سال آینده عرضه شود، وی در این‌باره توضیح داد: قرار است، ون ۱۴ نفره دوگانه‌سوز دو کپسوله با 400 کیلومتر پیمایش در سطح شهر برای مسیرهای شهری ساخته شود، می‌توان برخی از مسیرهای اتوبوس را با این ون‌ها جایگزین کرد.
وی تصریح کرد: شرکت مگاموتور تحقیقات روی موتور M15 پلاس برای خودروهای فعلی به پایان رسانده و تولید این موتور در مرحله تولید انبوه قرار دارد و براساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است، خردادماه سال آینده به بازار عرضه شود.
تیموری در ادامه افزود: برای کاهش مصرف بنزین باید ترکیب تولید را به سمت خودروهای CNG سوق دهیم و در این زمینه موتور M15پلاس در مقایسه با موتور فعلی یک لیتر بنزین کمتر مصرف می‌کند، موتور M24 جدید نیز از موتور قبلی 2 لیتر کمتر بنزین مصرف می‌کند و  سال آینده برای خودروهای گروه سایپا تولید خواهد شد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه اولین قرارداد تولید موتورهای هیبریدی منعقد شده است و تا ۲ سال آینده خودروها با موتور ۸۰ درصد تولید داخل وارد بازار خواهند شد، تاکید کرد:  این خودروها علاوه بر  سی‌ان‌جی سوز، هیبریدی هم خواهند بود.
وی به خودرو جدید آریا هم اشاره کرد و گفت: این خودرو با موتور GDI و با گارانتی 5 ساله به بازار عرضه خواهد شد و تلاش می‌شود، کیفیت را در محصولات جدید به نحوی بالا ببریم که بتوانند همه استانداردها را دریافت کنند.
تیموری تاکید کرد: سال گذشته به لحاظ کیفیت روی محصولات کارهای خوبی انجام شده و همین موضوع باعث شده میزان مراجعات مشتریان به نمایندگی ها 400 درصد کاهش یابد.
در این مراسم تفاهم‌نامه‌ همکاری در زمینه تبادل اطلاعات فنی و همکاری متقابل جهت ارتقاء عملکردی و بهبود راندمان موتور و برنامه ریزی تولید 100 هزار خودرو ساینا دوگانه سوز با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی امضا شد.
همچنین دو تفاهم نامه دیگر در زمینه تبادل اطلاعات فنی و همکاری متقابل جهت ارتقای عملکرد و بهبود راندمان موتور تک سوز و دوگانه سوز CNG و تبادل اطلاعات فنی و همکاری متقابل جهت ارتقاء عملکردی و بهبود راندمان موتور در سطح خودرو بین دو شرکت مگاموتور و مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به امضاء رسید.
هدف از امضاء تفاهم نامه گروه خودروسازی سایپا و شرکت ملی و پالایش نفت ایران، کاهش مصرف بنزین، کاهش آلایندگی محیط زیست، تضمین پایداری تامین سوخت و استفاده از سوخت ارزان قیمت CNG در تولید موتورهای این گروه خودروساز است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcc.4qma2bq0ila82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما