مدیرعامل سایپا در همایش نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش سایپا تاکید کرد که تنها راه توسعه شبکه خدمات پس از فروش گروه ورود به بازار فروش لوازم یدکی خودرو و بالا بردن کیفیت قطعات است که راز ماندگاری بنگاه‌های اقتصادی است.
plusresetminus
تاکید سایپا بر توسعه شبکه خدمات پس از فروش و حضور در بازار لوازم یدکی خودرو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، محمدعلی تیموری گفت: در ابتدای حضور تیم مدیریتی جدید در سال گذشته سایپا در وضعیت بدی بود و زیان‌دهی شرکت 55 هزار میلیارد و خودروهای ناقص موجود در پارکینگ ها باعث شده بود که تولید روزانه به هزار و 50 دستگاه برسد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه افزود: به همین دلیل کار را بر تولید محصول اقتصادی متمرکز کردیم، چون ادامه حیات هر بنگاه اقتصادی در گرو تولید و خدمات اقتصادی است، با این راهبرد تولید، فروش و نقدینگی را مدیریت کردیم و اوضاع را به سمت بهتر شدن پیش بردیم، به گونه‌ای که سایپا اکنون در شرایط قابل قبولی قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه از ابتدای سال‌جاری میزان فروش گروه سایپا به 75 هزار میلیارد تومان بالغ شده است، افزود: میزان فروش در مدت مشابه سال گذشته 43 میلیارد تومان بود.
تیموری با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است، میزان فروش سایپا تا پایان سال‌جاری به غیر از فروش محصولات وارداتی به 100 هزار میلیارد تومان برسد، خاطرنشان کرد: با اینکه امسال سه خودرو پرتیراژ تیبا، تیبا2 و ساینا از خط تولید خارج شد، ولی با برنامه‌ریزی مناسب و جایگزینی محصولات جدید سایپا توانست، به لحاظ تیراژی 9 درصد رشد و به لحاظ درآمد صد در صد افزایش داشته باشد.
وی با توضیح اینکه سال گذشته نرخ تولید عبور مستقیم پایین بود و خودروهای تولید شده ناقص در پارکینگ‌ها انباشته می شد که افزایش هزینه نگهداشت و انبارداری و همچنین کاهش کیفیت محصول در زمان تحویل را درپی داشت، افزود: با برنامه‌ریزی‌های درست تولید به صورت عبور مستقیم و خودروهای ناقص دپو شده به نسبت چشمگیری کامل و تحویل داده شدند.
تیموری با اشاره به اینکه سایپا در حوزه تولید، روی دو حوزه سواری و تجاری تمرکز کرده، گفت: در تولید سواری روی خانواده کوییک، ساینا و شاهین متمرکز هستیم،  در خانواده کوییک با تولید میانگین روزانه یک‌هزار و 200 دستگاه، رشد 88 درصد و در تولید خانواده ساینا 21 درصد رشد را ثبت کردیم که هم به صورت CNG و هم اتوماتیک تولید می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در خانواده تجاری نیز با تمرکز در گروه زامیاد خودروهای متنوع سبک و سنگین در دستور کار جهت عرضه داریم که به زودی وارد بازار خواهند شد، افزود: این خودروها باعث ایجاد اشتغال هم در کارخانه و هم در جامعه می‌شود، علاوه بر اینکه این خودرو شامل قیمت گذاری دستوری نیست، لذا بر اساس عرضه و تقاضا فروخته می‌شوند.
تیموری با تاکید بر پایه و اساس نگاه گروه سایپا تولید و تنوع سبد محصولات در حوزه خودروهای تجاری در سال آینده است، گفت: در این حوزه نیسان پادرا لانگ محصول جدیدی سایپا است و از آنجا 80 درصد بار داخل شهری حجم و وزن زیادی ندارد، لذا این خودرو طوری طراحی شده که قابلیت حمل بارهای حجیم را دارد و رقیب خودروهای 4 تا 6 تنی وارداتی است.
وی با تاکید بر اینکه 90 درصد قطعات نیسان پادرا لانگ داخلی سازی شده و خدمات پس از فروش آن در دسترس است، گفت: حوزه خودروهای تجاری، سایپا برنامه تولید ون 14 نفره را هم در دست اجرا دارد و در این ارتباط با شهرداری تهران مذاکراتی انجام شده است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: هم اکنون سایپا روزانه دو هزار 50 دستگاه تولید می‌کند و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، سال آینده این تعداد به دو هزار 400 دستگاه خواهد رسید و عبور مستقیم نزدیک به 100 درصد بوده و هزینه پارکینگ که سال گذشته 180 میلیارد تومان بوده در سال جاری صفر شده است.
تیموری گفت: امسال در زمینه بازار لوازم یدکی و قطعات اصلی نیز طوری برنامه‌ریزی شده که تاکنون بیش از 3 هزار و 280 میلیارد تومان فروش داشتیم، درحالی که سال گذشته هزار و 800 میلیارد تومان فروش داشتیم.
وی با بیان اینکه قرار است، میزان فروش سایپا تا پایان سال به 6 هزار میلیارد تومان برسد و سال آینده 12 هزار میلیارد تومان فروش داشته باشد، خاطرنشان کرد: در حال تهیه سامانه‌ای بتوانیم خودروهای تولیدی را رصد کنیم تا در صورت بروز مشکل فنی، سرقت و یا هر مشکل دیگر به مشتریان خدمت رسانی شود.
وی توضیح داد: این سامانه با استفاده از سیم کارتی یک طرفه کار می‌کند که اطلاعات خودرو را از ECU خودرو دریافت و از طریق اپلیکیشنی که در گوشی مشتری نصب شده به سامانه ارسال می‌کند.
تیموری با اشاره به اینکه در گذشته انصراف از خرید خودرو در سایپا بسیار زیاد بود و این لطمه زیادی به شبکه خدمات پس از فروش وارد می کرد،‌ افزود: با پیاده‌سازی بیش از 40 پروژه کیفی روی محصول شاهین خوشبختانه انصراف از خرید به صفر رسیده که نشان از رضایت مشتریان از این خودرو دارد.
وی با بیان اینکه باید در قالب جهاد تبیین در جامعه امید آفرینی کنیم، خاطر نشان کرد:  در زمینه تولید و تنوع محصولات جدید، ورود به بازار لوازم یدکی، صادرات اقتصادی، افزایش کیفیت، واردات محصولات جدید وغیره اقدامات خوبی انجام شده که به تدریج اطلاع‌رسانی خواهد شد.
تیموری با بیان اینکه ساپیا هم اکنون مشکل نقدینگی ندارد، افزود:  به همین دلیل بازپرداخت تعهدات به زنجیره تامین، از 180 به 120 روز کاهش یافته و تلاش داریم، در سال آینده تعهدات خود را به 90 روز برسانیم، چون سازنده قطعات می‌تواند نیروی انسانی خود را بهتر مدیریت کند و این موضوع قطعا بر روی تولید قطعات با کیفیت تاثیر گذار است.
وی درباره خ صادرات محصولات جدید هم گفت: در حوزه صادرات نیز نگاه سایپا اقتصادی است و در این راستا تیراژ صادرات محصول 18 درصد افزایش داشته، این درحالی است که به لحاظ ارزی 95 درصد رشد یافته که نشان از صادرات اقتصادی و با شرایط مناسب به سایر کشورهای دارد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: سایپا چندین سال گذشته در حوزه واردات و مونتاژ خودروهای جدید فعالیتی نداشته و با وجود بهره مندی از خطوط تولید مناسب و با کیفیت شرایط مونتاژ را دنبال نکرده است. در حال حاضر با توجه به شرایطی که در واردات خودروهای جدید از سوی وزارت صمت ایجاد شده گروه سایپا تنها خودروسازی بوده که توانسته خودرو زیر 10 هزار دلار خرید و وارد کند و واردات چندین محصول به روز و مدرن را در دست اجرا دارد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcd.j052yt0osa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما