در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان بوشهر با حضور آیت‌الله رئیسی فاز ۱۴ پارس جنوبی در شهرستان کنگان به عنوان ایرانی‌ترین فاز این میدان گازی به‌طور رسمی به بهره‌برداری رسید.
plusresetminus
فاز ۱۴ پارس جنوبی در استان بوشهر با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید+تصاویر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، در سومین سفر از دور دوم سفرهای استانی آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور وارد استان بوشهر شد که پس از ورود از طریق فرودگاه بین‌المللی خلیج‌ فارس عسلویه وارد شهرستان کنگان شد.
در سفر رئیس جمهور به شهرستان کنگان سومین ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه گازی فاز 14 پارس جنوبی که به دست متخصصان ایرانی طراحی، تجهیز و راه‌اندازی شده است مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
بیش از 70 درصد تجهیزات فاز 14 پارس جنوبی با توان داخلی تولید و راه‌اندازی شده است و افزون بر 8 هزار نفر برای تکمیل این فاز فعالیت کرده‌اند.
فاز 14 پارس جنوبی با سرمایه‌گذاری 5.2 میلیارد دلار برای روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز شیرین ، 77 هزار بشکه میعانات و تولید روزانه 2 هزار و 900 تن گاز مایع، 2 هزار و 750 تن خوراک پتروشیمی و 400 تن گوگرد ساخته شده است.
با بهره‌برداری کامل از طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی برداشت روزانه از این فاز به بیش از 50 میلیون مترمکعب می‌رسد و ارزش فرآورده‌های صادراتی آن سالانه 3.5  میلیارد دلار برآورد می‌شود.

رئیس جمهور مشکل اعتباری برای توسعه میادین نفت‌و‌گاز نداریم
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ظهر امروز ضمن بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های منطقه ویژه پارس جنوبی با آخرین پیشرفت‌ها در این میدان مهم گازی آشنا شد.
رئیس جمهور در بازدید از فاز 14 پارس جنوبی با بیان اینکه مشکل اعتباری برای توسعه میادین نفت‌ و گاز نداریم، اظهار داشت: از سال 1392 تا سال 1400 فاز 14 بدون فعالیت بوده است که با تلاش متخصصان داخلی امروز وارد مدار بهره‌برداری شد.
وی فاز 14 پارس جنوبی را جلوه اراده قوی در عرصه تولید، اشتغال و اقتصاد دانست و گفت برای توسعه میادین نفت و گاز از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود و مشکل اعتباری برای توسعه میادین نفت‌و‌گاز نداریم.
در ادامه وزیر نفت اظهار داشت: در فاز 14 پارس جنوبی 700 نفر مشغول فعالیت هستند که به 2 هزار نفر نیز افزایش می‌یابد.
اوجی اضافه کرد: از یک‌ هزار و 130 مگاوات ظرفیت تولید برق این فاز، در حال حاضر 810 مگاوات برق تولید می‌شود و در آینده نزدیک به ظرفیت تکمیلی خود می‌رسد.
وی با بیان اینکه 96 درصد مخازن فاز 14 پارس جنوبی آماده تحویل است گفت: در دولت سیزدهم، ایران صاحب فناوری LNG (گاز مایع) برای مصارف داخلی و صادرات خواهد شد.

بیان دغدغه‌های کارگران پارس جنوبی در گفت‌وگوی بی‌واسطه با رئیس‌جمهور
رئیس‌جمهور در دیدار صمیمانه با کارگران پارس جنوبی اظهار داشت: حق بیمه هیچ کارگری نباید ضایع شود. پیشرفت کارها مهم است و باید از منابع منطقه بهره‌مند شد، اما پیمانکاران باید حقوق کارگران را رعایت کنند.
وی افزود: زمینه جذب دو هزار کارگر در این منطقه وجود دارد، بنابراین نگرانی در خصوص امنیت شغلی نباید وجود داشته باشد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdca.0n0k49nio5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما