انصاری در خصوص ایمنی مخازن ۹ گانه تصریح کرد: ما در ساخت این مخازن از به روزترین استانداردهای ایمنی دنیا استفاده کردیم. بازرسی های شخص ثالث و بازرسی های داخلی داریم. کنترل کیفیت بسیار دقیقی روی این مخازن انجام می شود، این مخازن از چند جهت دارای محافظ های ایمنی است، هم سیستم آتش نشانی داشته و هم سیستم فوم دارد. تمام محوطه ما مجهز به Alarm (هشدارهای) تشخیص شعله و آلارم های تشخیص بوی گاز بوده و به اتاق کنترل ما وصل است.
plusresetminus
مخازن ۹گانه فاز ۲ با استفاده از به روزترین استانداردهای ایمنی دنیا ساخته شده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، «بهزاد انصاری» مدیر اجرایی شرکت مخازن سبز عسلویه در خصوص مشخصات مخازن 9 گانه شرکت متبوع خود که به بهره داری رسید اظهار داشت: فاز 2 مخازن سبز پتروشیمی عسلویه مشتمل بر 9 مخزن است که 6 مخزن متانول هر کدام به ظرفیت 60 هزار متر مکعب و 2 مخزن منواتیلن گلایکول به ظرفیت هر کدام 24 هزار متر مکعب و 1 دستگاه مخزن دی اتیلن گلایکول به مخزن 6 هزار متر مکعب را در بر می گیرد.
انصاری ادامه داد: مجموع وزن این مخازن مان 13 هزار تن می باشد. مخازنی که مشاهده می کنید مخازن متانول به ارتفاع 28 متر، به قطر 57 متر ، با ظرفیت 60 هزار متر مکعب و وزن 2 هزار تن است. این مخازن 2تا سقف دارد، یک سقف شناور داخلی است و یک سقف ثابت بیرونی که مخصوص ذخیره فرآورده متانول است.
مدیر اجرایی شرکت مخازن سبز عسلویه در مورد زمان ساخت مخازن 9 گانه گفت: در مورخه 29 مرداد1400 فعالیت مکانیکال این مخازن شروع شد و 23 شهریور 1401 یک دستگاه به بهره برداری رسید و به فاصله ده روز بعد مخازن دوم و سوم به بهره برداری رسید.
انصاری در گفتگو با خبرنگار "نفت ما" در خصوص ایمنی مخازن 9 گانه تصریح کرد: ما در ساخت این مخازن از به روزترین استانداردهای ایمنی دنیا استفاده کردیم. بازرسی های شخص ثالث و بازرسی های داخلی داریم. کنترل کیفیت بسیار دقیقی روی این مخازن انجام می شود، چون سقف شناور دارد و از نظر ایمنی در درجه بالای ایمنی قرار دارد. این مخازن از چند جهت دارای محافظ های ایمنی است، هم سیستم آتش نشانی داشته و هم سیستم فوم دارد. تمام محوطه ما مجهز به Alarm (هشدارهای) تشخیص شعله و آلارم های تشخیص بوی گاز بوده و به اتاق کنترل ما وصل است.
مدیر اجرایی شرکت مخازن سبز عسلویه افزود: در پیک زمانی، ما 1000 نفرساعت کار در روز به مدت تقریبا 9 ماه از سوی پیمانکار برای فعالیت این نوع مخزن داشتیم. مهم ترین کاری که در این مخازن انجام دادیم و واقعا افتخار به آن می کنیم بازه زمانی ساخت این مخازن است. ما کمتر از 12 ماه از شروع فعالیت صفر تا آخرین مرحله ای که تحویل واحد بهره برداری مان دادیم، برای ساخت این مخزن زمان برده و برای یک مخزن 2هزار تنی که در این شرایط آب هوایی عسلویه کار می کنیم، بسیار بسیار رکورد خوبی است.
انصاری با اشاره به ساخت  13 دستگاه مخزن در فاز 1 شرکت گفت که شامل 3 دستگاه مخزن پروپان و بوتان، 4 دستگاه مخزن متانول و 6 دستگاه مخزن گلایکول می باشد. در ساخت تمام این مخازن، زمانبندی ها رعایت شده است، اما رکورد ما در ساخت 9 مخزن فاز 2 در واقع خیلی بهتر از قبل بوده و کیفیت مخزن هم بسیار عالی بوده است.
مدیر اجرایی شرکت مخازن سبز عسلویه در پایان با اشاره به مستندسازی ساخت مخازن 9گانه فاز 2 شرکت مخازن سبز عسلویه اعلام کرد: تمام تجربیات در فعالیت های قبلی و جدید را مستندسازی کرده، مصور کردیم و نوشتیم و همه آنها را تحت عنوان یک پکیجی به نام انتقال تجربیات نگارش کردیم تا در آینده عیب و ایراد هایی که داشتیم برای همکاران مان مجددا در ساخت مخازن جدید مورد بررسی قرار دهیم.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcb.zbzurhbz9iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما