مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر گفت: آینده صنعت پتروشیمی متعلق به دانش بنیان ها است و این شرکت ها نقش موثر و بی بدیلی در این صنعت خواهند داشت.
plusresetminus
آینده صنعت پتروشیمی متعلق به دانش‌بنیان‌ها است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، پیام برزگر در نشست خبری رویداد فناورانه پتروفن زون که روز ۱۶ اسفندماه در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ماهشهر برگزار شد، اظهار کرد: رویداد پتروفن زون با هدف استفاده از ظرفیت شرکت های داخلی و دانش بنیان و توسعه بازار محصولات شرکت‌های فناور دانش بنیان در صنعت پتروشیمی اجرا شده است.
 وی با بیان اینکه پتروفن زون فرصتی برای توسعه فناورانه صنعت پتروشیمی است، افزود: در این رویداد ۵۲۷ شرکت دانش بنیان از ۱۷ استان شرکت کردند. سازمان منطقه ویژه به منظور همکاری با دانش بنیان ها برنامه هایی را تعریف کرده و در راستای منویات مقام معظم رهبری به دنبال حمایت از این شرکت ها به طور ویژه است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با بیان اینکه دانش بنیان ها موتور محرک پتروشیمی ها هستند، گفت: این شرکت ها با دانش، مهارت، آموزش، ایده پردازی، نوآوری و خلاقیتی که دارند، پیشران توسعه به ویژه در صنعت پتروشیمی هستند.
وی با تاکید بر اینکه پرچمدار دفاع از دانش بنیان ها، مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: شرکت های پتروشیمی عموما به دنبال کار مداوم و دارای اصول فنی و حرفه ای هستند و بر همین اساس و با توجه به نیاز این صنعت، استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان امر ضروری و بخش جدایی ناپذیر تولید صنعت پتروشیمی به شمار می رود.
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهار کرد: غرور ایرانی ها اجازه نمی دهد که متکی به خارج از مرزها باشد. از این رو اعتماد و فرصت دادن به شرکت های داخلی، می تواند باعث عزت و غرور ملی شود و نیاز صنعت داخل را تامین کند.
وی افزود: انجام کار کارشناسی و توجه و تمرکز بر روی موضوعات تخصصی امری ضروری و مهم است و از این رو توسعه بازار محصولات شرکت های دانش بنیان، فناور و مراکز علمی و پژوهشی با استفاده از ظرفیت پتروشیمی ها  باید مورد توجه قرار بگیرد.
برزگر با بیان اینکه شرکت های پتروشیمی با تعداد بسیاری از دانش بنیان ها تفاهم نامه همکاری امضا کرده اند، گفت: با ایجاد سوله در سایت یک و استقرار برخی شرکت های دانش بنیان در منطقه ویژه در صدد استفاده از ظرفیت و پتانسیل خدمات و فعالیت آن شرکت ها هستیم. هر چقدر بتوانیم شرکت های مختلفی از سراسر کشور در منطقه ویژه مستقر و جذب کنیم یک گام به جلو حرکت کرده ایم.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از حمایت جدی سازمان منطقه ویژه از تولیدکنندگان و شرکت های داخلی فعال در حوزه صنعت پتروشیمی خبرداد و افزود: با ایجاد شرایط برابر، فضای رقابتی برای شرکت ها فراهم و در صورتی که در مجموعه های منطقه دچار مشکلی شوند، با جدیت آن موضوع را حل می کنیم.
وی از ایجاد کارخانه نوآوری شهید شهریاری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خبرداد و گفت: بخش عمده این کارخانه جهت ایجاد دفاتر شرکت های دانش بنیان و تخصیص زمین به شرکت های مختلف در نظر گرفته شده است تا بتوانند کارخانه هایی جهت تولید محصولات خود داشته باشند.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تصریح کرد: در ادامه فعالیت ها، سوله ای با وسعت ۸ هزار متر به مشاغل استارتاپی و دانش بنیانی اختصاص داده ایم تا در کنار ایجاد اشتغال، محلی برای حل مسائل فناورانه استارتاپ ها و دانش بنیان ها ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: طراحی و محل احداث این سوله مشخص شده است و بلافاصله پس از تامین بودجه، عملیات اجرا و بهره برداری انجام می شود تا ضمن ایجاد شرایط اشتغالزایی، از ظرفیت شرکت های مختلف فناورانه استفاده کنیم.
برزگر از شناسایی زمینه های حضور و تسهیل فرآیند همکاری شرکت های پتروشیمی و دانش بنیان ها خبرداد و اظهار کرد: موضوعات تولید، بازرگانی، خودکفایی، ICT، سیستمی، مسائل  HSE، زیربنایی و همچنین مباحث مرتبط با افزایش بهره وری و صرفه جویی، توزیع دانش فنی شرکت های پایین دستی و هوشمندسازی، سایبر، توسعه زنجیره ارزش، جلوگیری از واردات، محیط زیست و امثال آن، از اهداف منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در همکاری با شرکت های دانش بنیان است.
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی عنوان کرد: آینده منطقه ویژه با کمک شرکت های دانش بنیان در مسیر پیشرفت و اقتدار صنعتی قرار می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: آینده صنعت پتروشیمی متعلق به دانش بنیان ها است و این شرکت ها نقش موثر و بی بدیلی در این صنعت خواهند داشت.
برزگر در خصوص انتخاب مرکز گسترش اینترنت اشیا به عنوان برگزار کننده رویداد پتروفن زون نیز گفت: این مجموعه جهادی و توانمند یکی از مجموعه های بسیار فعال استان است که به صورت شبانه روزی دغدغه حل مشکلات استان را دارد و با بررسی های به عمل آمده این مجموعه جوان و خوش ایده به عنوان برگزارکننده این رویداد انتخاب شد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdca.an0k49n005k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما