مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: عملیات ترانزیت سوخت از این گذرگاه رسمی و راهبردی پس از یکسال وقفه بر اساس توافق صورت گرفته با مقامات اقلیم کردستان عراق از سرگرفته شد.
plusresetminus
ترانزیت سوخت از مرز پرویزخان قصرشیرین از سرگرفته شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، «قاسم مطلبی» افزود: در این رابطه هفت شرکت سوختی در مرز رسمی فعال است و کار ترانزیت سوخت مبدا را در این مرز انجام می دهند.
وی اظهار کرد: هم اکنون روزانه ۱۰۰ دستگاه تانکر سوخت رسان از اقلیم کردستان عراق وارد مرز رسمی پرویزخان می شوند و به صورت حمل یکسره به بنادر جنوبی کشور می روند.
مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: همچنین ۱۵۰ دستگاه تانکر هم در مخازن مستقر در این مرز کار بارگیری سوخت را به بنادر انجام می دهند.
مطلبی ادامه داد: بر اساس توافق صورت گرفته با مسوولان اقلیم کردستان عراق پیش بینی می شود روزانه ۵۰۰ دستگاه تانکر سوخت رسان وارد مرز پرویزخان شوند.
وی اظهار کرد: هم اکنون علاوه بر ترانزیت سوخت، صادرات کالا و تردد مسافر در مرز رسمی پرویزخان نیز طبق روال گذشته انجام می شود و تجارت خارجی از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه از مرز رسمی پرویزخان به عراق به ۲ میلیارد و ۵۱۹ میلیون دلار رسید.
استان کرمانشاه ۲ مرز رسمی و ۵ بازارچه مرزی دارد
استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.
شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.
مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.
هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.
مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcg.y9urak9uxpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما