مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر رفع مشکلات کارگری در منطقه ویژه پارس را یکی از برنامه‌های مهم عنوان کرد و گفت: ۱۴ تشکل صنفی کارگری در این منطقه تشکیل شده و از کارفرمایان نیز خواسته‌ایم که تشکل خود را تشکیل دهند.
plusresetminus
۱۴ تشکل صنفی کارگری در عسلویه تشکیل شده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مصدق کشاورزی در مراسم معارفه مدیر واحد کار منطقه ویژه اقتصادی اظهار کرد: در استان بوشهر ۳۴۶ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی و ۲۳ هزار واحد کارگری داریم که تلاش می‌شود بهترین و بیشترین خدمات به این جامعه ارائه شود.
وی حمایت از تولید اشتغال و توسعه بهره‌وری را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: رسیدگی به سه هزار و ۴۰۰ پرونده حل اختلاف بین کارگر و کارفرما و چهار تا پنج هزار پرونده مشاغل سخت و زیان‌آور در دستور کار است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از امضای یک تفاهم همکاری با دانشگاه علمی و کاربردی خبر داد و بیان کرد: تامین نیروی تخصصی مورد نیاز صنایع از برنامه‌های مهم در استان است.
وی سهمیه اشتغال امسال استان بوشهر را ۲۱ هزار و ۴۰۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون بیش از ۲۷ هزار شغل در سامانه رصد ثبت شده که نشان‌دهنده افزایش ۲۵ درصدی است.
کشاورزی به عقب‌افتادگی تاریخی استان بوشهر در زمینه مهارت‌آموزی اشاره کرد و گفت: باید فرهنگ مهارت‌آموزی در استان بوشهر نهادینه شود. فقط ۳۲ درصد دانش‌آموزان استان در هنرستان‌ها و مراکز کار و دانش تحصیل می‌کنند.
وی توسعه کارورزی را از دیگر برنامه‌های مهم دانست و اضافه کرد: از کارفرمایان درخواست داریم که زمینه آموزش کارجویان در محیط واقعی کار را فراهم کنند.
در مراسمی با حضور مشاور معاون روابط کار وزیر و مسئول هماهنگی امور مناطق آزاد و ویژه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، محسن سلیمانی به عنوان مدیر واحد کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی بوشهر معارفه و از خدمات یوسف صداقت مدیر پیشین واحد کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی بوشهر تقدیر شد.
انتهای پیام
https://naftara.ir/vdcf.cdeiw6dcygiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما