وزیر نفت با اشاره به اینکه پروژه فاز ۲ پالایشگاه آبادان به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار توسط نیروهای ایرانی به بهره‌برداری رسید گفت: ما در ساخت پالایشگاه گازی و نفتی خودکفا شدیم.
plusresetminus
در ساخت پالایشگاه گازی و نفتی خودکفا شدیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، جواد اوجی امروز (دوشنبه، ۲۹ اسفندماه) در آیین بهره‌برداری از بخش نخست گام دوم طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان گفت: رئیس‌جمهوری با وجود کسالت و مشغله بسیار اصرار داشتند که در گشایش این مگاپروژه و پتروپالایشگاه ۲۲۰ هزار بشکه‌ای، در روز ملی شدن صنعت نفت حضور یابند.
وی افزود: یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام و ملی که ابتدای این دولت حدود ۶۴ درصد پیشرفت داشت، در اولویت کار وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی قرار گرفت و در مدت یک سال و نیم ۳۶ درصد باقی‌مانده آن تکمیل شد.
وزیر نفت با بیان اینکه خروج نیروها و مستشاران خارجی از پالایشگاه آبادان رقم خورد، ادامه داد: این پروژه به ارزش ۱.۱ میلیادر دلار یا ۸ میلیارد یوآن از سوی کارکنان صنعت نفت به بهره‌برداری رسید و امروز هم در ساخت پالایشگاه گازی و هم پالایشگاه نفتی به برکت خون شهدا و با تکیه بر نیروهای توانمند داخلی، خودکفا شدیم.
حضور بیش از ۱۰۰ پیمانکار در تکمیل پروژه 
اوجی با اشاره به حضور بیش از ۱۰۰ پیکانکار در تکمیل این پروژه، تصریح کرد: در اقدامی بی‌سابقه پیجیده‌ترین بخش فاز ۲ پالایشگاه آبادان در این مدت زمان تکمیل شد در حالی که با آغاز دولت سیزدهم شاهد کاهش صادرات نفت و افزایش تحریم‌های ظالمانه بودیم و پیش‌بینی دولتمردان پیشین، افزایش این تحریم‌ها بود.
وی بیان کرد: برای تامین منابع ارزی و سرمایه گذاری در بخش صنعت نفت و گاز هم ما در ابتدا گرفتاری‌هایی داشتیم همچنین حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت کشور رخ داد اما به لطف الهی و حمایت‌های رهبری و اراده جهادی کارکنان صنعت نفت اتفاقات بزرگی رقم خورده است.
وزیر نفت با اشاره به ثبت رکورد تازه فروش نفت، از تامین سوخت همه بخش‌های مصرفی بدون قطعی گاز و برق خبر داد در حالی که زمستان سال ۱۳۹۹، کشور دچار قطعی برق بود.
جذب ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی برای توسعه میدان‌های نفتی و گازی
اوجی گفت: در بحث دیپلماسی انرژی این دولت پرونده خوبی در حوزه صادرات و امضای قراردهای سرمایه‌گذاری دارد و تاکنون حدود ۵ میلیارد دلار جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای توسعه میدان‌های نفتی و گازی داشتیم همچنین قراردهای گازی مانند حل مسئله با ترکمستان که روابط با آنها ۵ سال تیره شده بود، جزو کارنامه کاری است که اکنون مقدار تبادل گاز با آنها دو برابر شده است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcb.sbwurhbgziupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما