مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به نقش اثرگذار این شرکت در فرآیند تولید نفت و گاز کشور گفت: یکی از اولویت های مهم در سال ۱۴۰۲ باید نوسازی ناوگان دکل های حفاری باشد.
plusresetminus
نوسازی دکل‌های حفاری چاه‌های نفت اولویت سال ۱۴۰۲ است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، حمید رضا گلپایگانی در نخستین جلسه عملیات سال جدید با اشاره به افزایش بهره‌وری به میزان ۲۰ درصد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل اظهارکرد: در سال گذشته ۹۹ حلقه چاه نفت و گاز توسعه ای، تعمیری و اکتشافی توسط این شرکت حفاری شد.
وی ادامه داد: به واسطه افزایش بهره‌وری صورت گرفته، امکان تداوم دستاوردهای بیشتری برای صنعت حفاری کشور در حوزه نفت و گاز قابل پیش بینی است.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران خاطرنشان کرد: همچنین در راستای تحقق شعار سال، می بایست به بخش های عملیات، خدمات فنی، مهندسی و پشتیبانی داشته توجه ویژه ای صورت گیرد و از همه ظرفیت‌های منابع انسانی متخصص و امکانات به نحو مطلوب استفاده شود.
بر اساس این گزارش، از مجموع چاه های حفر شده در پارسال، ۱۵ حلقه توسعه ای توصیفی، پنج حلقه اکتشافی و ۷۹ حلقه تعمیری تکمیلی بوده است. از این تعداد ۷۷ حلقه چاه در گستره فعالیت پنج شرکت بهره بردار تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، هشت حلقه در شرکت نفت فلات قاره در حوزه فرا ساحل، هشت حلقه در اجرای طرح های توسعه ای شرکت مهندسی و توسعه نفت، ۲ حلقه در قالب پروژه و چهار حلقه در پروژه های مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفاری و تکمیل و در اختیار شرکت های کارفرما قرار گرفت.
متراژ حفاری چاه های نفت و گاز سال گذشته این شرکت بیش از ۶۷ هزار متر بوده است.
هم اکنون از شمار ۷۳ دکل حفاری سبک، سنگین و فوق سنگین ناوگان این شرکت ۶۳ دستگاه در مدار عملیات و یا جابجایی هستند.
انتهای پیام/. 
 
https://naftara.ir/vdcf.mdciw6dy0giaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما