رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها در پیام نوروزی با تبریک ایام با اشاره به سرفصل برنامه‌های سال ۱۴۰۱ گفت: در سال ۱۴۰۱ گام‌های بسیار مؤثری معطوف به «تعادل‌بخشی بین منابع و مصارف صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت» و «خلق منابع پایدار» برداشته شد.
plusresetminus
انجام اقدامات موثر برای تعادل‌بخشی بین منابع و مصارف در سال ۱۴۰۱
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، متن پیام عبدالحسین بیات رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت به شرح زیر است: 
«بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَنِ ٱلرَّحِیمِ
در سرآغاز سخن، سلام و درود خویش را محضر قطب عالم هستی، امام مهدی (عج) تقدیم می‌دارم و برای نائب برحق حضرت ایشان، امام خامنه‌ای (مدظله) دعا و آرزوی طول عمر و سلامتی روزافزون دارم؛ همچنین به روح پرفتوح امام راحل و شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی درود بیکران می‌فرستیم و یاد و خاطره آن عزیزان را در آستانه سال نو گرامی می‌داریم.
آغاز بهار طبیعت و نوروز باستانی را به همه مردم شریف ایران اسلامی، خانواده شاغلان و بازنشستگان گران‌قدر صنعت نفت و صندوق‌ها تبریک و شادباش عرض می‌کنم. امیدوارم در سایۀ عنایت الهی، همۀ انسان‌های آزاده بویژه مسلمین جهان زندگی توأم با سعادت و خوشبختی داشته باشند.
سروران گران‌قدر، همکاران و بازنشستگان و بازماندگان ارجمند، سال ۱۴۰۱ نعمت و فرصتی از سوی خداوند متعال بود تا این‌جانب و همکارانم در این جایگاه، خدمتگزار شما باشیم. در این سال، با توجه به برآوردها و پیش‌بینی‌های فنی و تخصصی از آینده صندوق‌ها، ضرورت داشت زیرساخت‌های صندوق‌ها با تعریف «حکمرانی اقتصادی نوین» توسعه یابند. بدین منظور در گروه اقتصادی صندوق‌ها، گام‌های بسیار مؤثری معطوف به «تعادل‌بخشی بین منابع و مصارف صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت» و «خلق منابع پایدار» برداشته شد.
در طول سال ۱۴۰۱، توسعه اقتصادی و تحکیم سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌های مختلف با برنامه‌ریزی اصلی، عملیاتی شدند. در این سال، طرح‌ها و پروژه‌ها به‌دقت و مستمر مورد بازدید و پایش قرار گرفتند و برای پویایی آن‌ها اقدامات عملی مهمی صورت گرفت. همچنین دارایی‌ها و منابع در بالاترین سطح ممکن و توان مورد نظارت و رصد قرار گرفتند و برای افزایش و پویایی آن‌ها، برنامه‌های مهمی تدوین گردید و به اجرا درآمد؛ نکته حائز اهمیت در این زمینه، فعال‌سازی اموال و دارایی‌های راکد و نیمه راکد بود؛ دارایی‌های راکد در مسیر پویایی قرار گرفتند تا با تبدیل آن‌ها به درآمد، از تحمیل هزینه‌های بیشتر به صندوق‌ها ممانعت شود.
در این سال، همچنین با راهکارهای اندیشیده شده، رتبه‌های اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت نزد مراجع فنی و تخصصی اقتصادی بهبود یافت؛ همه پروژه‌های در دست اجرا و شرکت‌های تولیدی رشد مطلوبی داشتند و به امید خداوند متعال و دعای خیر شما عزیزان، در افق ۱۴۰۲ و ۱۴۰۴ بهره‌برداری‌ از تعدادی از طرح‌های در دست اجرا را شاهد خواهیم بود.
این اقدامات مسیر تأمین منابع را بیش از گذشته، برای پرداخت مستمری و مقرری و خدمات‌رسانی بهبود بخشید. همان‌طور که می‌دانید صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت دوسوم منابع مستمری و مقرری را از مسیر سرمایه‌گذاری‌های بنگاه اقتصادی‌اش تأمین می‌کند و از این منظر سرآمد سایر صندوق‌هاست. ما و جمعی از بهترین فرزندان این سرزمین در گروه اقتصادی صندوق‌ها در اقصی نقاط کشور در نظر داریم تا رتبۀ این بنگاه اقتصادی، شایسته خانواده شاغلان و بازنشستگان باشد.
شفاف‌سازی، رفع بسترهای فسادخیز و اصلاح فرایندهای کاری و تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، مولدسازی دارایی‌ها، افزایش بهره‌وری، برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری به‌موقع طرح‌ها و پروژه‌ها، افزایش سهام صندوق‌ها در برخی شرکت‌ها، رفع مشکلات شرکت‌های تولیدی و تحقق برنامه مصوب تولید آن‌ها، شتاب‌بخشی به ۲۵ پروژه در دست اقدام، افتتاح چند پروژه بااهمیت، برنامه‌ریزی برای ورود به حوزه بالادستی صنعت نفت مانند میدان‌های نفتی و گازی و عدم ورود به سرمایه‌گذاری در طرح‌های غیرقابل توجیه و تصمیم‌های غیراقتصادی و تلاش برای توسعه و تکمیل زنجیره ارزش ازجمله برنامه‌های جدید در سال ۱۴۰۱ بود.
شایسته است از همیاری و همکاری همه مسئولان محترم صنعت نفت به‌خصوص برادر ارجمند، وزیر انقلابی و جهادی و متخصص صنعت نفت جناب آقای مهندس اوجی، اعضای محترم هیئت امنا و کارکنان گرامی در جهت نیل به اهداف و رویکردهای پیش‌گفته نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشم.
مجدداً با گرامی‌داشت سالروز ملی شدن صنعت نفت، عید نوروز را تبریک و شادباش عرض می‌کنم و در آستانه ماه مبارک رمضان، برای همه ملت ایران به‌خصوص پیشکسوتان صنعت نفت دعا و آرزوی صحت و سلامتی روزافزون و سربلندی و عزت دنیا و آخرت مسالت می‌نمایم.»
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcf.tdciw6dyxgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما