برنامه «نوآوران» دوشنبه ۲۱ فروردین، به سراغ تولید دانش بنیان تجهیزات پتروشیمی رفت.
plusresetminus
واکاوی تولید دانش بنیان تجهیزات پتروشیمی در «نوآوران»
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، در صنایع نفتی تولید خیلی از پمپ ها شیرآلات، بردها و تجهیزات کار ساده ای نیست و نیاز به تکنولوژی و دانش بالایی دارد. در سال‌های گذشته آمریکایی‌ها تلاش کردند با تحریم ما را اذیت کنند، صنعت ما را مختل کنند اما دیدیم خیلی از شرکت ها مبتنی بر همین دانش نسبت به تولید آن در داخل کشور اقدام کردند.
البته از اقدام خوب وزارت نفت برای پژوهش و فناوری در زمینه تولید ده محصول مورد نیاز صنعت نفت که نیاز به تکنولوژی بالایی داشت نیز نباید بگذریم. صنعت نفت کشور در رابطه با تولید بار اول اقلام راهبردی زمینه خوبی را برای دانش بنیان‌ها فراهم کرد‌ و تجهیزات خوبی بومی سازی شد، تکنولوژی آن به دست آمد و در داخل کشور ساخته شد و الان در صنایع نفتی مان مورد استفاده قرار می‌گیرد و حتی در زمینه پالایشگاه فراسرزمینی یا پتروشیمی‌های روسی از تجهیزات و کاتالیست های ایرانی استفاده می‌شود.
تولید بار اول تجهیزات راهبردی صنعت نفت و گاز کشور زمینه ساز دانش بنیان شدن صنعت نفت شده است و ارزآوری بالایی در آینده برای کشور خواهد داشت. ما می توانیم حتی این تولیدات را صادر کنیم و‌ می تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد. یکی از جاهای که می توانیم مزیت رقابتی داشته باشیم و ارزآوری داشته باشیم و ارزش افزوده برای کشور ایجاد کنیم همین تجهیزات در صنایع مختلف است یعنی تجهیزاتی که نیاز به دانش دارد و‌در انحصار برخی از کشورهای خاص است.
مهمانان این برنامه آقایان مهندس «زمانی زاده» مدیرعامل شرکت دانش بنیان، مهندس «افشاری» مدیر تولید، «مهدی زندی» سرپرست کارگاه و «مجتبی عزیزی» متخصص فلزکاری در آن به مباحثی از قبیل موانع صادرات در تجهیزات نفتی، تشریح محصول دانش بنیان و ارزآوری حفاری و فولادسازی پرداخته خواهد شد.
محوریت این قسمت از برنامه با تولید دانش بنیان تجهیزات پتروشیمی است.
برنامه «نوآوران» کاری از گروه «کارآفرینی و کسب‌وکار» روزهای شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۱۴:۴۰ و به مدت ۲۰ دقیقه از شبکه رادیویی اقتصاد پخش می‌شود.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdce.n8vbjh8xf9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما