پتروشیمی سبلان که پس از سالها راه اندازی هیچ گاه نتوانسته بود بیشتر از ۶۸درصد ظرفیت تولید کند، با استراتژی تیم مدیریتی جدید و با رفع موانع تولیدی و فنی، توانست در کمتر از ۵ ماه به ظرفیت ۱۰۰ درصد تولید متانول برسد.
plusresetminus
پتر‌وشیمی سبلان به ۱۰۰ درصد ظرفیت تولید رسید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، این اتفاق مهم در پتروشیمی سبلان درحالی رخ داد که در زمان قطع گاز زمستانی و در راستای سال حمایت از تولید داخل؛ با راهبری رضا کریمی، مدیرعامل پتروشیمی سبلان تصمیم گرفت از کاتالیست ایرانی علیرغم ریسک دار بودن این اقدام، استفاده کند و سرانجام این تدبیر منجر به تولید ۱۰۰ درصدی متانول در این شرکت شد.
این درحالیست که مهندس رضا کریمی، مدیرعامل سبلان پیشتر به موضوع تعویض کاتالیست ایرانی تاکید کرده بود و اعتقاد وی به توان ساخت داخلی و تیم فنی این مجموعه نوید تحقق ۱۰۰ درصدی تولید را داده بود.
انتظار می‌رود مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان با بکارگیری چنین متخصصانی در بخش پتروشیمی شاهد راه اندازی دیگر پروژه ها و تداوم تولید گردند.
شایان ذکر است که کاتالیست سنتز متانول استفاده شده در پتروشیمی سبلان توسط نفت و گاز سرو تولید شده است که برای اولین بار در صنعت پتروشیمی مورد استفاده قرار گرفت.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdce.v8vbjh8xe9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما