جمعی از تولیدکنندگان و کارآفرینان برتر کشور در نشستی ۴ ساعته با رئیس‌جمهور به بحث و گفتگو درخصوص سیاست‌های اقتصادی دولت و تشریح مشکلات و نقطه‌ نظرات خود در زمینه راهکارهای رفع موانع و رونق تولید پرداختند.
plusresetminus
پتروشیمی شیراز کارآفرین برتر در کشور شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، در این نشست که وزرای امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، رئیس کل بانک مرکزی، معاون اجرایی و رئیس دفتر رئیس‌جمهور نیز حضور داشتند ۱۸ نفر از مدعوین به نمایندگی از تولیدکنندگان و کارآفرینان کشور در بخش‌های مختلف صنعتی، دانش‌بنیان و کشاورزی به بیان مشکلات، نقطه نظرات و پیشنهادات خود در راستای تحقق شعار سال پرداختند .
 ابراهیم رییسی رئیس‌جمهور کشورمان نیز در سخنانی ضمن تاکید بر تسریع بررسی و رفع موانع و رونق تولید، اعلام آمادگی کرد، یک روز در هفته را برای همفکری با تولیدکنندگان و کار آفرینان با هدف بررسی، احصاء و رفع مشکلات آنان اختصاص دهد.
رئیسی همچنین مقرر کرد به منظور اطمینان از اجرایی شدن خواسته‌های تولیدکنندگان و کار آفرینان تا پایان سال این نشست تکرار و حداقل به صورت فصلی برگزار شود. رئیس جمهور حمایت مالی و تامین اعتبارات،حمایت حقوقی، رفع موانع اداری و سامان دادن به بخشنامه‌‌های متعدد و متکثر را سه اولویت اصلی دولت برای حمایت از تولیدکنندگان و کمک به رشد تولید در کشور عنوان کرد و گفت:دولت در راستای وظایف خود نظارت بر زنجیره تولید تا مصرف را در دستور کار دارد، اما معتقد به نظارت سطح‌بندی شده و اثر بخش است، نه نظارت موازی که خود از موانع پیش روی تولیدکننده و کارآفرین محسوب می‌شود.
در این دیدار صمیمانه و معنوی که همراه با نماز جماعت و ضیافت افطاری همراه بود، حیدرنیا، مدیر عامل شرکت پتروشیمی شیراز در سخنانی کوتاه اظهار داشت: قیمت خوراک و سوخت شرکت‌های مصرف کننده گاز متان و به تبع آن سایر قیمت‌های یوتیلیتی با توجه به نوسانات قیمت محصولات و شرایط خاص صادرات،همچنین افزایش هزینه‌های جانبی حمل و نقل، لجستیک زمینی و دریایی،مالیات ۵ درصد بر محصولات خام و نیم خام خصوصا در مورد اوره که بیش از ۷۰ درصد در حوزه کشاورزی مصرف میشود باید بازبینی لازم صورت گیرد.
 وی افزود:با توجه به اینکه شرکت پتروشیمی شیراز سهامی عام بوده و مبلغ قابل توجهی از سازمان خدمات و حمایت کشاورزی طلب دارد پیشنهاد گردید به ازای مطالبات از سهام، کالای در اختیار دولت به این شرکت اختصاص داده شود.
در این برنامه به پاس خدمات شایسته حیدرنیا مدیر عامل شرکت تولیدی صنایع پتروشیمی شیراز لوح تقدیرکار افرین برتر به وی اهدا شد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcd.x0j2yt0oja26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما