معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان همدان از موافقت با راه‌اندازی ۳ واحد پتروشیمی در استان همدان خبر داد.
plusresetminus
موافقت با راه‌اندازی ۳ واحد پتروشیمی در استان همدان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، سیدعادل عربی گفت: در حال حاضر، در استان همدان با راه اندازی ۳ واحد پتروشیمی موافقت شده که یکی از آنها با عنوان پتروشیمی هگمتانه به صورت نیمه فعال آغاز به کار کرده است.
وی در گفتگو با مهر ادامه داد: پتروشیمی ابن سینا نیز مجوزهای لازم را اخذ کرده اما هنوز مستقر نشده که پتروشیمی نهاوند نیز همین شرایط را دارد و فعلاً مستقر نشده است.
معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان همدان خاطرنشان کرد: استقرار واحدهای پتروشیمی اگر کنار منابع پایدار آب باشند، بسیار بهتر است و در هر صورت استقرار این واحدها در استان نیز در صورت رعایت ضوابط منع قانونی ندارد و استقرار واحدهای صنعتی در دشت‌های ممنوعه یا بحرانی نیز به موافقت وزارت نیرو منوط است.
عربی اظهار کرد: باید توجه داشت که برای برخی واحدها از جمله پتروشیمی‌ها ضوابط استقرار شرط لازم است اما کافی نیست و برخی واحدها بسته به شاخص‌های تعیین شده (درجه بندی) مشمول ارائه گزارش ارزیابی هستند.
وی در این راستا از پتروشیمی نهاوند نام برد و گفت: با توجه به ظرفیت و عنوان مشمول ارائه گزارش ارزیابی نیست اما واحدهایی در استان داشته‌ایم که علی رغم رعایت ضوابط استقرار و نیز ارائه گزارش ارزیابی به دلایل مختلف (زمین، تأمین آب و…) رد می‌شوند چرا که نظرات سایر ارگان‌ها نیز در این زمینه بررسی می‌شوند.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdch.qn6t23nkqftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما