این ادعا که «عرضه روغن پایه در بورس کالا به میزان نامتعارف و خرید این محصول توسط شرکتهایی که هیچگونه کنترلی بر نحوه عرضه و قیمت گذاری آنها وجود ندارد» از اساس بی‌پایه است.
plusresetminus
دفاع اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی از تصمیمات وزارت صمت برای تنظیم بازار روغن موتور
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، پیرو انتشار خبری تحت عنوان «در وزارت صمت چه خبر است؟ تصمیمات ابهام آمیز و غیرکارشناسی وزارت صمت، عامل اصلی التهاب در بازار روغن موتور»،اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی در توضیحاتی اعلام کرد: الزام پالایشگاه های روغن سازی به عرضه روغن پایه تصفیه اول (مواد اولیه مورد نیاز واحدهای روانکار) با هدف حمایت از تولیدات داخلی و رفع التهاب و مدیریت عرضه روغن و در راستای اجرای دستورالعمل تنظیم بازار روغن پایه ابلاغی از سوی شورای رقابت و پیرو تصمیمات جلسه ۵۱۹ آن شورا پس از برگزاری جلسات کارشناسی متعدد و بررسی های آماری مستند در این زمینه انجام شده است.
پروانه های بهره برداری خریداران واقعی روغن پایه توسط وزارت صمت پایش شده و فهرست آنها به بورس ابلاغ شده است. پیرو تصمیمات جلسه ۵۵۶ شورای رقابت در خصوص دستورالعمل تنظیم بازار روغن پایه (ابلاغی طی نامه شماره ۲۲۱۲-۰۱-۱۹- ص مورخ ۲۲-۱۲-۱۴۰۱ ) شرایط و میزان کف عرضه روغن پایه مشخص و به فعالان این حوزه ابلاغ شده است؛ همچنین کیله شرکت های خریدار پس از خرید روغن پایه بر اساس دستورالعمل مذکور مکلف به ثبت اطلاعات مربوط به تولید و فروش روغن نهایی خود در سامانه جامع تجارت هستند و اطلاعات ثبت شده مبنای بازنگری در میزان کف عرضه برای دوره های بعد خواهد بود.
بنابراین جهت تنویر افکار عمومی اعلام می دارد، با توجه به موارد فوق و مستندات موجود، این ادعا که «عرضه روغن پایه در بورس کالا به میزان نامتعارف و خرید این محصول توسط شرکتهایی که هیچگونه کنترلی بر نحوه عرضه و قیمت گذاری آنها وجود ندارد» از اساس بی‌پایه است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdca.enak49nme5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما