مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: فاز دوم پروژه پالایشگاه گاز ایلام اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.
plusresetminus
فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، رضا نوشادی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در استان ایلام اظهار داشت: در میدان گازی منطقه بانکول برنامه ما حفاری یک حلقه چاه ارزیابی است که توانمدی‌ها و پتانسیل‌ها و ذخائر هیدروکربنی این منقطه را بررسی کنیم و بر اساس داده‌های بدست آمده از حفاری آن، برنامه توسعه میدان توسعه بانکول را ادامه دهیم.
وی افزود: اصل این ساختار از میان ۱۵۰ ساختار در سطح کشور شناسایی شده است تا گاز موجود در میدان تخلیه و بعد از آن برای اهداف ذخیره سازی گاز مورد استفاده قرار گیرد که بتوانیم تامین گاز استان و بخش های غرب کشور ا به عنوان ذخیره داشته باشیم و در مواقعی که فشار شبکه دچار افت می شود این گاز بتواند گاز مصرف سرانه گاز خانگی و تجاری مردم استان و استان های همجوار را تامین کند.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تاکید کرد: اقدامات و کارهای اولیه پروژه بانکول از سال گذشته آغاز شده و جاده سازی این مسیر نیزانجام شده است تا از اوایل خردادماه استخراج دکل حفاری را داشته باشیم.
نوشادی اضافه کرد: ارزیابی حفاری چاه بانکول یکسال زمان بر است و بعد از انجام این کار و براساس اطلاعات بدست آمده، ارزشیابی و برنامه توسعه ای آن آغاز خواهد شد.
وی تاکید کرد: برای حفاری یک حلقه چاه در صورتی که تاسیسات محدود باشد حتما باید مجوز محیط زیست استان اخذ شود که این کار انجام شده است، وقتی تعداد چاه و تاسیسات بیشتر باشد به عنوان طرح های ملی حتما باید مجوز طرح محیط زیست ریاست جمهوری اخذ شود.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تصریح کرد: برای این فعالیت ها از محیط زیست و منابع طبیعی و ۳۷ مجموعه استان و کشور مجوزهای لازم اخذ شده است.
نوشادی با اشاره به برنامه های شرکت ملی گاز و شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در استان گفت: فاز دوم پروژه پالایشگاه گاز ایلام اواخر امسال یا اوایل سال آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.
وی اضافه کرد: با افتتاح این پروژه ظرفیت پالایشگاه گاز ایلام یک و نیم برابر خواهد شد، همچنین تامین گاز کشور، خوراک پتروشیمی را تثبیت می کند و کل محصولات پالایشگاه را به میزان یک و نیم برابر افزایش می دهد.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران بیان کرد: طرح تامین آب برای حفاظت کشاورزی و منابع زیرزمینی استان نیز از دیگر پروژه های در دست اجراست که از سد گلال آب پتروشیمی را تامین خواهد کرد.
انتهای پیام/.
 
 
https://naftara.ir/vdcg.u97rak9nnpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما