رئیس جمهور گفت: تعداد شرکت‌های دانش بنیان فعال در صنعت نفت از ۱۰۰ به ۵۰۰ شرکت افزایش یافته و وزارت نفت با این شرکت‌ها در حال انجام طرح های مشترک است.
plusresetminus
شرکت‌های دانش بنیان فعال در صنعت نفت به ۵۰۰ شرکت افزایش یافته است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر جمعه در آئین طرح زیست محیطی پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس در منطقه غرب کارون، اظهارکرد: رییس جمهور با تاکید بر انجام کار ماندگار در صنعت نفت و گاز افزود: جمع آوری ۲۵۰ میلیون فوت مکعب گاز مشعل توسط پالایشگاه گازی هویزه و تبدیل به گاز قابل مصرف در شبکه سراسری گاز، کار بزرگی است.
وی ادامه داد: با بهره برداری از طرح های صنعت نفت امروز ۴۵ هزا بشکه نفت به تولید کشور افزوده شد که این ظرفیت همچنان باید ادامه یابد.
رئیس جمهور گفت: سوزاندن گاز همراه نفت توسط مشعل های فلر موجب رنجش است و سوزاندن گازهای همراه میدان نفتی علاوه بر سوزاندن ثروت ملی، مشکل های محیط زیستی برای منطقه ایجاد می کند.
رئیسی ادامه داد: ارتباط صنعت نفت با شرکت های دانش بنیان در دولت سیزدهم افزایش یافته است.
وی بیان کرد: تعداد شرکت های دانش بنیان فعال در صنعت نفت از ۱۰۰ به ۵۰۰ شرکت افزایش یافته و وزارت نفت با این شرکت ها در حال انجام طرح های مشترک است.
رئیس جمهور اضافه کرد: صنعت نفت و گاز در کشور باید علم پایه و فناوری پایه باشد تا از این طریق، تمام طرح ها از دانش روز برخوردار باشد.
رئیسی عنوان کرد: صنایع موجود در خوزستان باید جذب نیروهای بومی را در اولویت قرار دهند. جذب نیروی غیربومی تنها به مواردی محدود شود که متخصص بومی در آن زمینه وجود نداشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه امروز به دست توانای نیروهای متخصص کشور در صنعت نفت و گاز کارهای ماندگاری شکل گرفته است که باید از همه کارگران، پیمانکاران و عوامل دخیل در این طرح ها تشکر کرد، گفت: جمع آوری گازهایی مشعل که بدون استفاده سوخته می شد هم از بین رفتن ثروت و هم ایجاد مسایل محیط زیستی را در پی دارد که تعیین تکلیف این مشعل ها در اولویت دولت سیزدهم است.
رئیس جمهور با بیان اینکه از ابتدای دولت نسبت به تمرکز بر میدان های مشترک تاکید شد، گفت: میدان های مشترک به دلیل برداشت مشترک کشورهای مختلف نیاز به اهتمام جدی داشت که با تلاش دولت تمرکز بر میدان های مشترک در اولویت قرار گرفت.
https://naftara.ir/vdca.unak49nie5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما