مدیر عامل نفت پاسارگاد گفت: افزایش توان صادراتی اولویت راهبردی نفت پاسارگاد در جنگ اقتصادی است.
plusresetminus
اسفندیار: افزایش ۳۳ درصدی تولید گامی در راستای تحقق جهش اقتصادی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، دکتر مسعود اسفندیار در آیین افتتاح مخازن توسعه انبارش مجتمع آبادان اظهار کرد: طرح مطالعاتی احداث ۴ مخزن ۵ هزار تنی در مجموع به ظرفیت ۲۰ هزار تن از سال ۹۲ در شرکت نفت پاسارگاد آغاز و تا سال ۱۴۰۰ با ۳۶ درصد پیشرفت راکد باقی مانده بود، اما پس از استقرار تیم مدیریتی جدید کار از سر گرفته شد.
وی افزود: از ۲۸ خرداد پارسال که به پیمانکار ابلاغ شد، همه همکاران و کارگران طی ۹ ماه در شیفت‌های مختلف و به صورت شبانه روزی و با جان و دل کار می‌کردند تا این طرح به بهره برداری رسید.
دکتر اسفندیار ادامه داد: با افزایش ۲۰ هزار تنی ظرفیت مخازن و با توجه به ۱۵ هزار تن مخزن قبلی در آبادان و ۱۳ هزار تن مخازن ذخیره سازی در بندر ماهشهر، حجم انبارش به عدد قابل توجهی رسیده است.
وی همچنین بیان کرد: این مخازن می‌تواند به ما کمک کند تا به ظرفیت اسمی خودمان در تولید برسیم و همچنین کمک شایانی در بحث صادرات به نفت پاسارگاد خواهد کرد.
مدیرعامل نفت پاسارگاد افزود: در سال گذشته ۷۰۰ هزار تن در رینگ صادراتی فروش انجام دادیم، ولی این فروش به صورت ریالی صورت گرفت، اما در نظر داریم امسال با دستورات مساعد وزیر محترم و سایر مسئولان روند فروش صادراتی را به صورت CFR انجام دهیم.
وی بیان کرد: طرح توسعه مخازن در زمان اجرا برای حدود ۱۲۰ نفر اشتغالزایی کرد و در اوج گرما کارگران پرتلاش ما موفق به ساخت این مخازن شدند.
وی همچنین تصریح کرد: حدود ۸۸ درصد از تاسیسات به کار برده شده برای ساخت این مخازن داخلی بود و با تکیه بر توان داخلی و مهندسان پرتلاش کشور خودمان موفق به اتمام این پروژه شدیم.
اسفندیار گفت: در سال گذشته ۳۳ درصد رشد تولید داشتیم و امسال که از طرف مقام معظم رهبری با عنوان سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده این قول را می‌دهیم که افزایش تولید را بیش از پیش دنبال کنیم و در بحث صادرات با قدرت بیشتری تلاش کنیم.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcg.397rak93npr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما