آغاز بهره‌برداری از مجتمع پتروشیمی شهرستان نمین منوط به احراز استاندارد‌ها و اجرای تکالیفی است که در مجوز اولیه این مجموعه صنعتی اعلام شده است.
plusresetminus
بهره‌برداری از پتروشیمی نمین منوط به احراز استاندارد‌های محیط زیست است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در خصوص مجوز‌های محیط زیستی پتروشیمی نمین و فعالیت این مجتمع با بیان اینکه پتروشیمی نمین در سال‌های گذشته طبق پیوست زیست محیطی احداث شده و در آن مقطع برای نحوه فعالیت و بهره برداری از آن، شرایط زیست محیطی تعریف شده است که باید طبق آن شرایط و ملاحظات فعالیت کند، افزود: این مجتمع الان به مرحله آغاز فعالیت نزدیک شده، اما بهره برداری نشده است و شرایط محیط زیستی تکلیف شده را انجام نداده است.
محسن قاسم‌پور نصب سیستم‌های بازدارنده، فیلترینگ تصفیه خانه، پایش آنلاین و فضای سبز کافی را چهار شرط حفاظت محیط زیست برای فعالیت و بهره برداری از این مجتمع عنوان کرد و افزود: تا زمانی که پتروشیمی نمین این اقدامات را انجام ندهد مجوز فعالیت به آن نخواهیم داد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اینکه مسئولان این واحد تولیدی دو سه ماه است که در حال راه اندازی و نصب سیستم‌های بازدارنده و تصفیه پساب هستند، گفت: کارشناسان محیط زیست این سیستم‌ها را بررسی خواهند کرد و در صورتی که استاندارد‌های قید شده در مجوز اولیه را احراز کند به آن مجوز فعالیت خواهیم داد.
قاسمپور گفت: مجوز‌های زیست محیطی دارای ۲ مرحله احداث و بهره‌برداری است که پتروشیمی نمین مجوز‌های لازم از مراجع مرتبط به ویژه محیط زیست را برای احداث دریافت کرده و به هنگام بهره‌برداری نیز باید تمامی شروط و ملاحظات زیست محیطی را رعایت کند.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcc.xq4a2bqmela82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما