قائم مقام شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان گفت: مهمترین هدف ما در حوزه سرمایه گذاری تمرکز بر توسعه زنجیره ارزش است.
plusresetminus
تمرکز بر توسعه زنجیره در طرح های پتروشیمی شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، علی صنعتگر ظهر امروز دوشنبه( ۱۱ اردیبهشت ماه)  در  چهاردهمین همایش بین المللی IPF در نشست تخصصی نقشه راه توسعه زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی ایران با اشاره به این که گروه شستان در چهار استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی سرمایه گذاری کرده است، گفت: مهمترین هدف ما در حوزه سرمایه گذاری تمرکز بر توسعه زنجیره ارزش افزوده است، زیرا سود سهامداران ما در این بخش خلاصه می شود.
وی با بیان این که هم اکنون گروه شستان در بخش بالادستی در سه میدان گازی در جنوب کشور سرمایه کرده است، اظهار کرد: راهبرد این گروه در حوزه پتروشیمی تامین زیرساخت‌ها، مهندسی و مدیریت و تامین مالی است، ضمن آن که پتروشیمی مکران بحث زیرساخت ها بسیار نسبت به سایر راهبردها پر رنگ به نظر می رسد، از این رو از همین جا دست سرمایه گذاران برای ورود به این عرصه می فشاریم.
صنعتگر ادامه داد: پروژه های پتروشیمی مرجان، بدر شرق، ۲۲ مخزن ذخیره سازی عسلویه فاز دوم پتروشیمی بوشهر، فاز سوم پتروشیمی بوشهر و طرح توسعه پتروشیمی اریاساسول از دیگر طرح های شرکت سرمایه گذاری شستان است.
وی از اخد مجوز خرید کشتی حمل فرآورده های نفتی و پتروشیمی خبر داد و اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در مجموع در پتروشیمی های مرجان و بوشهر در حوزه متان بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ تن در سال محصول صنایع تکمیلی تولید خواهیم کرد، قصد داریم در این مجتمع ها متان را به ام تی او و ام تی او پلاس تبدیل کنیم.
قائم مقام شرکت سرمایه گذاری شستان با اشاره به ساخت پترو پالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه ای بندر عباس، از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای حضور در فاز نخست این طرح دعوت کرد و گفت: در فاز نخست این طرح ۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcb.8bwurhbzaiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما