مدیر عامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران گفت: برای توسعه صنایع پایین دستی نیمی از زمین های منطقه چابهار معادل1200هکتار به شرکت های سرمایه گذار برای اجرای پروژه واگذار شده است و با حمایت NPC باقیمانده زمین های موجود در این منطقه به پروژه های پایین دستی واگذار می شود.
plusresetminus
واگذاری نیمی از زمین های مکران برای توسعه صنایع پایین دستی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، علیرضا منیری ابیانه بعد از ظهر امروز دوشنبه( ۱۱ اردیبهشت ماه)  در نشست تخصصی نقشه راه توسعه زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی در همایش بین المللی IPF ایران با اشاره به وجود ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در استان سیستان و بلوچستان و فرصت های سرمایه گذاری بالای این منطقه گفت: متاسفانه در حالی ایران تنها ۲ تا ۲.۵ درصد از تولید ناخالص خود را از طریق دریا تامین می کند که برخی کشورها همچون ویتنام و چین ۵۰ درصد از طریق دریا تولید ناخالص داخلی و خارجی دارند.
وی با اشاره به آمایش سرزمین بی نظیر شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران به دلیل ایجاد هاب های پتروشیمی در عسلویه و ماهشهر در کنار دریا، گفت: هم اکنون متاسفانه برای تامین آب صنایع بزرگ همچون فولاد در حال انتقال آب از جنوب به مرکز کشور هستیم.
منیری ایران را هاب کریدور شمال _ جنوب دانست و گفت: در این میان بندر چابهار کمترین فاصله را بازارهای بزرگ جهان همچون هند دارد، از این سرمایه گذاری در این منطقه از همه لحاظ به صرفه اقتصادی برای سرمایه گذاران است.
وی در ادامه به هاف هند برای حضور گسترده در منطقه ماهشهر برای کاهش ۴۰ درصدی مسیر واردات انرژی و سایر محصولات از سایر نقاط جهان اشاره کرد و گفت: هیئت وزیران در سال ۹۰ تصمیم بر ایجاد هاب سوم پتروشیمی در منطقه چابهار را گرفته است.
مدیر شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران تفاوت هاب پتروشیمی مکران با سایر هاب های پتروشیمی کشور را وجود تاریخ ۳ هزار ساله در این منطقه به لحاظ تمدن دانست و گفت: منطقه مکران برای صنعت پتروشیمی کارکرد مدیریتی، اقتصادی، محیط زیستی و اجتماعی دارد.
وی به اشتغال ۴ هزار نفر در پروژه های موجود منطقه چابهار اشاره کرد و افزود: امسال زیرساخت های همچون تامین برق، آب و یوتیلیتی در فاز نخست در این منطقه به بهره برداری می رسد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcg.q97rak9uypr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما