آرتور سیمیرنف، سرپرست اداره مهندسی شیمی وزارت صنعت و تجارت روسیه گفت: حجم مبادلات حوزه صنعت پتروشیمی دو کشور ایران و روسیه از پویایی مثبتی برخوردار است.
plusresetminus
روسیه نیاز فراوانی به کالا، تجهیزات وکاتالیست‌های ایران در بخش پتروشیمی دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، آرتورسیمیرنف، سرپرست اداره مهندسی شیمی وزارت صنعت و تجارت روسیه، در نشست تخصصی فرصت‌های همکاری و توسعه در زمینه های پتروشیمی در چهاردهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما گفت: ایران همواره یک شریک مهم و استراتژیک برای ما بوده و خواهد ماند؛ ما در جهت گسترش همکاری با یکدیگر گام برداشته‌ایم.
وی با بیان اینکه حجم مبادلات حوزه صنعت پتروشیمی دو کشور از پویایی مثبتی برخوردار است، گفت: با دو برابر شدن حجم مبادلات تجاری دو کشوردر سال ۲۰۲۲ ، همکاری های دوجانبه میان ایران و روسیه عمیق‌ترشده است.
سیمیرنف با اشاره به موفقیت‌هایی که در همکاری مشترک میان صنعت پتروشیمی ایران به ریاست مرتضی شاهمیرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و گروه انجمن پتروشیمی روسیه به دست آمده است، تصریح کرد: ما به تجارب علمی و تخصصی صنعت پتروشیمی ایران ارج می‌نهیم و صنعت پتروشیمی روسیه نیاز فراوانی به کالاها و تجهیزات و همچنین کاتالیست‌های ایرانی در بخش پتروشیمی دارد.
 تاکید مشاور رئیس اتحادیه شیمی‌دانان فدراسیون روسیه بر رشد همکاری های مشترک با ایران
 الکسی ادیچو‌ مشاور رئیس اتحادیه شیمی‌دانان فدراسیون روسیه، نیز در نشست تخصصی «فرصت‌های همکاری و توسعه در زمینه‌های پتروشیمی» در چهاردهمین همایش بین‌المللی صنعت پترشیمی در تشریح فرصت‌های توسعه روابط تجاری ایران و روسیه اظهار کرد: سال گذشته تفاهم نامه همکاری میان اتحادیه شیمی‌دانان فدراسیون روسیه و شرکت ملی صنایع پتروشیمی امضا شد‌ که امکان گسترش همکاری‌های دو کشور در صنعت پتروشیمی را فراهم ساخت.
مشاور رئیس اتحادیه شیمی‌دانان فدراسیون روسیه، توسعه زیرساخت امور مالی برای گسترش همکاری‌های دو کشور مهم دانست وادامه داد: پرداخت مستقیم براساس نرخ منصفانه و واحد ضروری است زیرا پرداخت از کشور ثالث و یا شخص ثالث دشوار و همراه با ریسک است که منجر به افزایش نرخ معاملات تجاری می‌شود.
ادیچو همچنین با اشاره به اینکه توسعه لجستیک و حمل‌ونقل میان دو کشور ضروری است تا مسیر رشد مبادلات تجاری باز شود، تصریح کرد: اختلاف اندازه خطوط ریلی  و کمبود سامانه‌های دریایی و خودروهای باری و کانتینر و نرخ بالای آنها یکی ازچالش‌های انتقال محصولات پتروشیمی میان دو کشور است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdce.w8vbjh8fp9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما