معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی روزانه کمتر از 10 درصد از کل گاز کشور را دریافت می کند که سهم واحدهای تولیدی از این میزان تنها 4.5 درصد می شود.
plusresetminus
اختصاص تنها 4.5 درصد از کل گاز تولیدی کشور به واحدهای پتروشیمی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در حاشیه چهاردهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی که هم اکنون در مرکز همایش های بین المللی صداو سیما در حال برگزاری است، با حضور در دو کارگاه آموزشی ترویج کسب وکار و کامپاندینگ و زنجیره ارزش آن که به صورت جداگانه در حاشیه این همایش برگزار شد، گفت: امیدوارم ماحصل برگزاری این جلسات تنوع بیشتر محصولات پتروشیمی از سوی تولیدکنندگان باشد.
وی با بیان اینکه کامپاندینگ یکی از بخش های مهم در صنعت پتروشیمی است که از ارزآوری بالایی برخوردار است، افزود: دستیبابی به تولید محصولاتی از جمله کامپاندینگ می تواند برتری اقتصادی و صنعتی ما را در بخش های مختلف اقتصادی نمایان کند.
معاون وزیر نفت ، صنعت پتروشیمی ایران را ارزآورترین صنعت ایران دانست و ادامه داد: ما هم اکنون در لبه فناوری های صنعت پتروشیمی هستیم و می توانیم در این صنعت به موفقیت های فراوانی دست یابیم.
شاهمیرزایی با ابراز رضایت نسبت به جلسات کاری و تخصصی که در حاشیه چهاردهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران برگزار شد، ادامه داد: برگزاری این جلسات حاکی از این است که فعالان این صنعت به صورت ویژه در این بخش فعالیت می کنند.
وی با اشاره به اهمیت جایگاه صنعت پتروشیمی در اقتصاد ایران ادامه داد: صنعت پتروشیمی پیشران واحدهای صنعتی از جمله خودروسازان، صنایع کوچک و بزرگ است، بنابراین اگر قرار است همه صنایع با ظرفیت در مدار تولید باشند، مستلزم این است که صنعت پتروشیمی ایران به خوبی کار کند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه صنعت نفت وگاز و پتروشیمی از ارزش افزوده بالایی برخوردار است، تصریح کرد: در حال حاضر یکی از دغدغه های ما رعایت الگوی مصرف گاز است، عدم رعایت مصرف گاز منجر به آسیب به واحدهای تولیدی و صنعتی می شود.
وی با بیان این که نیروگاههای کشور در اوج مصرف روزانه 300 میلیون مترمکعب گاز دریافت می کنند، افزود: این درحالی است که صنعت پتروشیمی روزانه کمتر از 10 درصد گاز کشور را دریافت می کند که 4.5 درصد از این میزان سهم خوراک واحدها و باقی این میزان نیز صرف امور غیر تولیدی است.
شاهمیرزایی در پایان ابراز امیدواری کرد که ماحصل برگزاری چنین کارگاه هایی تنوع محصولات تولیدی و عرضه بیشتر محصولات در بازارهای بین المللی باشد.
براساس این گزارش دو کارگاه آموزشی جلسات ترویج کسب و کار و کامپاندینگ و زنجیره ارزش در حاشیه چهاردهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی برگزار شد. در کارگاه جلسات ترویج کسب وکار تولیدکنندگان کاتالیست به معرفی کاتالیست تولیدی خود پرداخته و این اطمینان را دادند که کاتالیست تولیدی ایران توان رقابت در بازارهای منطقه را دارد. همچنین در کارگاه آموزشی کامپاندینگ و زنجیره ارزش ، برگزارکنندگان عنوان کردند که کامپاندینگ از باارزش ترین محصولات تولیدی در صنعت پتروشیمی است و باید بیش از پیش به این سمت حرکت کرده و از فناوریهای نوین در این بخش استفاده کرد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcf.0dciw6deegiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما