موسوی، گفت: در شرایط تحریم‌، متخصصان و دانشمندان ایرانی ثابت کردند که می‌توانند با اتکا به توان داخلی، کارهای بزرگی کنند که پالایشگاه گازهویزه خلیج از مصادیق روشن آن است.
plusresetminus
افتتاح شرکت پالایش گاز هویزه مانع خروج ارز شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، کاظم موسوی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با مهر با اشاره به افتتاح فاز یک شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس، گفت: در شرایط تحریم‌، متخصصان و دانشمندان ایرانی ثابت کردند که می‌توانند با اتکا به توان داخلی، کارهای بزرگی کنند که پالایشگاه گاز هویزه خلیج از مصادیق روشن آن است.
وی با بیان اینکه، دولت در راه‌اندازی فاز یک این پالایشگاه اقدامات قابل توجهی داشته است، گفت: دولت آقای رئیسی در توجه به این پالایشگاه مهم اقتصادی، بسیار مصمم بود و برای این پروژه مهم که در حوزه اقتصادی، تولید و انرژی راهبردی است، سرمایه‌گذاری حقیقی داشت و این توجه نشان داد که اگر بخواهیم می‌توانیم اقدامات ارزشمندی در حوزه اقتصادی داشته باشیم.
نماینده مردم اردبیل اضافه کرد: طبق بررسی‌ها، علاوه بر بخش‌های مختلف فعال بودند و این پروژه ملی در دولت قبل با موانع جدی مواجع بود و از سال ۹۵ به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد و این هلدینگ با مدیریت جهادی و انقلابی که داشت توانست فاز یک این پروژه ملی را عملیاتی کند؛ طبیعی است که اگر نگاه جهادی و انقلابی مدیران هلدینگ خلیج فارس نبود شاید این پروژه مهم نمی‌توانست تا این حد پیشرفت داشته باشد.
موسوی عنوان کرد: مجلس و دولت باید از شرکت‌ها و مجموعه‌های جهادی حمایت لازم را داشته باشد چرا که مجموعه‌های جهادی قطعاً می‌توانند با حمایت‌های بیشتر، شرایط بهتری برای خدمت‌رسانی به مردم داشته باشند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خاتمه با اشاره اینکه سرمایه‌گذاری داخلی در حوزه اقتصاد بود و مانع خروج ارز از کشور می‌شود گفت: افتتاح شرکت پالایش گاز هویزه، سرمایه‌گذاری بزرگی در حوزه اقتصاد بود و مانع خروج ارز از کشور شد؛ اگر هلدینگ خلیج فارس و دیگر مجموعه‌های اقتصادی کشور برای راه‌اندازی این پروژه پیشگام نمی‌شدند، باید بخش قابل توجهی از ارز کشور را در اختیار خارجی‌ها قرار می‌دادیم و به آنها برای تسریع در این پروژه التماس می‌کردیم.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcc.pq4a2bqmsla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما