مشاور ارشد شرکت تحقیقات و فناوری پتروشیمی گفت: کاتالیست های تولید متانول شرکت پژوهش وفناوری در مقایسه با نمونه های تجاری اروپایی از عملکرد بهتری برخوردار است وقابلیت رقابت در بازارهای تجاری را دارد.
plusresetminus
کاتالیست های تولید متانول شرکت پژوهش فناوری رقابت پذیر هستند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، سعید صاحبدل فر، مشاور ارشد شرکت تحقیقات و فناوری پتروشیمی و مشاور کاتالیزور تولید متانول سبز با هیدروژناسیون CO2، عصر امروز (دوازدهم اردیبهشت‌ماه) در نشست تخصصی «محیط زیست پاک واحدهای پتروشیمی» در چهاردهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) ، با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی شرکت پژوهش و فناوری برای تولید کاتالیست های تولید متانول سبز با هیدروژناسیون CO2، افزود: شرکت پژوهش و فناوری دستاوردهای خوبی در تولید این نوع کاتالیست یک مرحله ای سنتز مستقیم کسب کرده است.
وی با بیان اینکه کاتالیست‌ها معمولا از سه فلز مس، روی و آلومینیوم تشکیل می‌شوند، افزود: بهترین گزینه برای تولید کاتالیست‌ها استفاده از کاتالیست‌های سه فلزی است که هم تجاری بوده و هم ارزان قیمت است.
صاحبدل فر با بیان اینکه،شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی از یک کاتالیست نوآورانه و بهینه سازی شده برای تولید متانول استفاده کرده که عملکرد خوبی داشته است.
مشاور ارشد شرکت تحقیقات و فناوری پتروشیمی افزود: ما این کاتالیست را با کاتالیست تجاری مقایسه کردیم که از نظر خروجی متانول عملکرد خوبی داشت و حتی با یک شرکت خارجی تا مرحله عقد قرارداد برای عرضه تجاری در اروپا پیش رفتیم که به دلیل تحریم‌ها، کار متوقف شد.
وی گفت: با این حال مقایسه‌ کاتالیست تولیدی شرکت پژوهش و فناوری با نمونه مشابه اروپایی حاکی از این بود که کاتالیست تولیدی ما از نظر عملکرد CO فرق چندانی با کاتالیست خارجی ندارد.
صاحبدل فر تصریح کرد: کاتالیست شرکت پژوهش وفناوری در مقایسه با کاتالیست‌های تجاری موجود اروپایی از کارایی پایدار در سنتز متانول برخوردار است.
وی افزود: اگرچه فرمولاسیون این کاتالیست شبیه کاتالیست های موجود اروپا است، منتهی از نظر مواد اولیه قابل رقابت در بازارهای جهانی بوده و می‌توانیم با استفاده از زیرساخت‌های متانول سنتی، تولید تجاری آن را انجام دهیم.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcj.ieofuqeaosfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما