رئیس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: 17 درصد از مقدار انتشار کربن در کل کشور به صنعت نفت تعلق دارد که از این مقدار تنها حدود 4 درصد به صنعت پتروشیمی اختصاص دارد.
plusresetminus
پتروشیمی‌ها کمترین مقدار انتشار کربن را در صنعت نفت دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، ناصر جمشیدی در نشست تخصصی «محیط زیست پاک واحدهای پتروشیمی» در همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران با اشاره به اینکه براساس آخرین آمار مقدار انتشار کربن در کل کشور 893 میلیون تن برآورد شده است، اظهار کرد: از این مقدار 17 درصد به صنعت نفت تعلق دارد که از این 17 درصد، حدود 4 درصد به صنعت پتروشیمی اختصاص دارد.
وی افزود: روند انتشار گازهای گلخانه‌ای و مدیریت پسماند در صنعت پتروشیمی روند کاهشی دارد به طوری که بیش از هدف برنامه‌ریزی شده کاهش داشته است.
به گفته رئیس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی صنایع پتروشیمی، کاهش 29 درصدی تولید پسماند، افزایش 24 درصدی ظرفیت بازیافت پسماند و کاهش 27 درصدی میزان پسماند موقت را از دستاوردهای کسب شده در حوزه حفاظت از محیط زیست عنوان کرد.
جمشیدی تأکید کرد: ضرورت ایجاد فضای سبز در صنعت پتروشیمی از الزامات قانونی است و با توجه به مشارکت شرکت‌ها و هلدینگ‌های پتروشیمی رفته رفته فضای سبز صنعت پتروشیمی چندین برابر خواهد شد.
وی ادامه داد: 4 برنامه در بخش ایمنی محیط زیست، 7 برنامه در حوزه بهداشت صنعتی، 6 برنامه در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، پنج برنامه ایمنی و آتش نشانی و 16 برنامه محیط زیستی برای سال 1402 از سوی این مدیریت برنامه‌ریزی شده است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcc.eq4a2bqmxla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما