رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: بر مبنای ارزش‌افزوده مناسب و برای درآمد بیشتر، سبد سرمایه‌گذاری صندوق‌ها متنوع‌تر می‌شود یا بهبود خواهد یافت.
plusresetminus
سبد سرمایه‌گذاری صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت بازنگری خواهد شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، در چهل و هفتمین نشست شورای عالی پروژه‌ها با تبریک و گرامیداشت روز کارگر و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهید استاد مطهری و ادای احترام به مقام شامخ معلم گفت: از همه کارگران گرامی که در طول سال گذشته با زحمات و کوشش خود باعث پیشرفت طرح‌های صنعتی و سرمایه‌گذاری صندوق‌ها شده‌اند تشکر و قدردانی می‌کنم. 
بیات ادامه داد: برگزاری جلسات منظم و کارشناسی شورای عالی پروژه‌ها در طول یک سال گذشته آثار عملیاتی خود را در پیشرفت پروژه‌ها و همچنین بازخوردهای دریافتی در مجامع فنی و تخصصی حوزه انرژی نشان داده است. 
وی به همایش بین‌المللی آی‌پی‌اف اشاره کرد و گفت: حضور مجموعه صندوق‌ها در این همایش برجسته بود؛ در این نشست، اولویت‌های اصلی گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، زنجیره ارزش معرفی شد. 
رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها با اشاره به ماهیت فعالیت شرکت ساختمانی «صبا نفت» گفت: تولید و ساخت مسکن در فهرست نیازهای اساسی جامعه است به همین منظور ساخت مسکن، در اولویت کشور و دولت محترم قرار دارد. گروه اقتصادی صندوق‌ها به مقدار مشخصی برای تنوع‌بخشی به سبد سرمایه‌گذاری خود در این صنعت فعالیت می‌کند؛ اهتمام نسبت به کیفیت انجام کار همراه با کسب درآمد برای صندوق‌ها بااهمیت است. 
بیات در خلال گزارش مدیران «صبانفت» افزود: شیوه‌های نوین فروش، بازگشت منابع برای چرخه سرمایه‌گذاری و بهره‌مندی از مطالعات بازار و پیش‌بینی آن از اصول بسیار بااهمیت برای «صبانفت» و همه شرکت‌های مربوط به صندوق‌هاست. 
وی تصریح کرد: لازم است از همان شروع، هدف هر پروژه‌ای مشخص باشد زیرا تغییرات در حین انجام کار، هزینه‌های زمانی، طراحی و اقتصادی برجای می‌گذارد. 
رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با اشاره به سهم هشت درصدی صنعت ساختمان‌سازی در سبد سرمایه‌گذاری گروه اقتصادی صندوق‌ها گفت: کارشناسان و مشاوران در حال مطالعه هستند تا بر مبنای ارزش‌افزوده مناسب و برای درآمد بیشتر، سبد سرمایه‌گذاری صندوق‌ها را در حوزه اقتصادی متنوع‌تر یا بهبود دهند. در برخی از فعالیت‌ها لازم است بر مبنای واقعیت‌های بازار و آینده تمرکز بیشتری داشته باشیم. 
در این نشست، پروژه‌های ساختمانی «صبانفت» بررسی شد و تصریح گردید در افق ۱۴۰۴، چند پروژه اقتصادی این شرکت به بهره‌برداری خواهد رسید. 
درآمدهای اقتصادی و مالی شرکت‌های گروه اقتصادی صندوق‌ها از جمله صبا نفت برای انجام تعهدات قانونی صندوق‌ها در برابر ذی‌نفعان مورد استفاده قرار می‌گیرد، توسعه و رشد سرمایه‌گذاری‌ها جهت نیل به این هدف است. بارزترین تعهدات این حوزه، تأمین منابع لازم برای پرداخت مستمری و مقرری جاری و پوشش روند افزایش تعهدات در آینده در پرتو تحکیم‌بخشی به سرمایه‌گذاری‌هاست. هر ماه حدود دوسوم منابع موردنیاز پرداخت مستمری و مقرری بازنشستگان و بازماندگان صنعت نفت از همین محل تأمین می‌شود. صندوق نفت یکی از پایدارترین و منظم‌ترین سازوکارهای تأمین منابع برای پرداخت‌های حوزه مستمری و مقرری را دارد. 
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdci.pavct1avvbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما