رئیس هیات مدیره پتروشیمی ستاره هرمز ورود افراد ناآگاه و غیر متخصص را باعث ایجاد سابقه بد و تخریب صنعت پتروشیمی دانست.
plusresetminus
نبود اهلیت چالش جدی راه اندازی پتروشیمی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، جمشید ماهشهر در پاسخ به اینکه آیا ایجاد پتروشیمی ریسک است و چه مقدار طول می‌کشد تا اصل سرمایه بازگردد گفت: این که بگوییم پتروشیمی ریسک است، یک اظهار نظر کلی است، ابتدا باید شرایط را در نظر بگیریم و سپس اظهار نظر کنیم.
وی با تاکید بر اینکه اگر قصد از ایجاد پتروشیمی، رسیدن به تولید باشد، هیچ مشکلی وجود ندارد گفت: متاسفانه برخی‌ها با نیت سواستفاده به سمت ایجاد پتروشیمی می‌آیند که نمونه‌های بسیاری وجود دارد.
مدیرعامل سابق پتروشیمی تخت جمشید ماهشهر به انتقاد از سواستفاده کنندگان از تولید پرداخت و گفت: بسیاری از افراد به بهانه ساخت پتروشیمی، در نقاط مختلف کشور زمین گرفته‌اند تا پتروشیمی راه اندازی کنند، مجوز هم گرفته اند، اما پتروشیمی راه اندازی نشده و کسی هم دنبال این افراد نیست.
وی با طرح این پرسش که وقتی شرکتی مجوز پتروشیمی می‌گیرد، اما راه اندازی نمی‌کند و کسی هم پیگیر نیست چه معنایی دارد گفت: وقتی دلایل این همه تخلف روشن نمی‌شود، آیا می‌توان حکم کلی داد که رفتن به سوی ایجاد پتروشیمی ریسک است؟کارگر با ابراز تاسف از اینکه هنگام واگذاری مجوز، هرگز اهلیت متقاضی با دقت و درستی بررسی نمی‌شود گفت: یک بحث اهلیت نکته مهمی است که همواره وجود دارد. وقتی فردی برای راه اندازی پتروشیمی مجوز می‌گیرد، آیا نباید شرکت ملی پتروشیمی اهلیت آن فرد یا شرکت را بررسی کند؟
وی در پاسخ به اینکه اهلیت چگونه مشخص می‌شود گفت: شرکت ملی پتروشیمی به عنوان متولی صدورمجوز باید بررسی کند که متقاضی سوابقی در زمینه پتروشیمی دارد؟ اگر سرمایه گذار فقط برای سرمایه گذاری آمده، آیا در بین مدیران و تیم سرمایه گذار، افراد متخصص و با تجربه‌ای در زمینه پتروشیمی وجود دارد که بتوانند پروژه را از صفر تا صد بشناسند و راه اندازی کنند.
رئیس هیات مدیره پتروشیمی ستاره هرمز که بتازگی این مجتمع را در منطقه ویژه اقتصادی لامرد راه اندازی کرده، با انتقاد از اینکه پتروشیمی در برخی موارد گرفتار ناآگاهی و بی تجربگی می‌شود گفت: چرا شرکت ملی پتروشیمی هنگامی که قصد دادن مجوز راه اندازی یک مجتمع پتروشیمی را دارد، بررسی نمی‌کند که متقاضیان گزینه‌هایی همچون خوراک، محصول، فناوری، سرمایه، تولید و صادرات در زمینه پتروشیمی را می‌شناسند؟
وی با تاکید بر اینکه بتازگی سختگیری برای دادن مجوز پتروشیمی بیشتر شده گفت: امروزه پتروشیمی‌ها بسیاری مجوز گرفته و، چون آگاهی و تخصص لازم درکار نبوده، سرمایه‌ها به صورت نیمه کاره رها شده و زمین‌های بسیاری به اسم پتروشیمی در حد اقدامات اولیه همچون کلنگ زنی، نصب تابلو، تجهیز کارگاه و … نامگذاری و رها شده است.
کارگر ورود افراد ناآگاه و غیر متخصص را باعث ایجاد سابقه بد و تخریب صنعت پتروشیمی دانست و گفت: اگر فرد توانمند و آگاه به مسائل پتروشیمی وارد این تولید شود، این بنگاه اقتصادی به سرعت راه اندازی می‌شود، به همین دلیل ریسک سرمایه گذاری در پتروشیمی صفر است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdce.p8vbjh8o79bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما