سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: طرح توسعه پتروشیمی لردگان از صنایع پایین‌دستی این مجتمع در دست اجراست و تاکنون از ۳۵ درصد پیشرفت برخوردار شده است.
plusresetminus
پیشرفت ۳۵ درصدی پتروشیمی لردگان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، فضل‌الله رحمتی افزود: برای این مجتمع ۱۴ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است و با تکمیل آن ۱۶۰ نفر مشغول به کار می‌شوند.
وی تصریح کرد: این مجتمع ظرفیت تولید ۴۰ هزار تن محصول از نوع کریستال ملامین را دارد و می‌تواند علاوه‌بر نیاز داخل، حجم صادرات کشور را نیز افزایش دهد.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این مجتمع در زمینی به مساحت ۱۸ هزار هکتار در دست احداث است، اظهار داشت: زیربنای این مجتمع ۷۶ هزار مترمربع است و به صورت مشارکتی از سوی دولت و بخش خصوصی در حال تکمیل است.
 شرکت پتروشیمی لردگان یکی از شرکت‌های تابعه گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان است که در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار با سرمایه‌گذاری ۷۵۴ میلیون یورو ارزی و یک هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان احداث و تجهیز شده است.
این مجتمع ظرفیت سالانه تولید ۶۷۰ هزار تن آمونیاک و یک میلیون و ۷۰ هزار تن اوره را دارد که بر اساس مصوبات مقرر شده تا بخشی از فروش اوره به جهاد کشاورزی اختصاص یابد و مازاد آن صادر شود.
برای راه‌اندازی این شرکت بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از محل اعتبارات ارزی، تسهیلات و اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام شده است.
این مجتمع ۲ طرح پایین دستی شامل کریستال ملامین با ظرفیت تولید ۴۰ هزار تن و ریکاوری دی اکسید کربن (CO۲) براساس شاخص‌های زیست‌محیطی است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcj.aeofuqehxsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما