دبیر کمیته نفت، گاز و پتروشیمی سازمان منطقه آزاد اروند از افزایش همکاری دوجانبه این سازمان با پالایشگاه آبادان در آینده نزدیک خبر داد.
plusresetminus
همکاری دو جانبه اروند و پالایشگاه آبادان/اروند دروازه انرژی ایران است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، قدرت‌اله طمیمیان با بیان اینکه سیاست تعامل حداکثری با پالایشگاه آبادان به منظور همکاری‌های دوجانبه از جمله برنامه‌های پیش روی سازمان منطقه آزاد اروند است، اظهار کرد: در نشست با مدیرعامل پالایشگاه آبادان، موضوعات و نکات مهمی مورد بررسی قرار گرفت و برنامه ریزی‌های مثبتی در راستای همکاری‌های دوجانبه برای توسعه اقتصادی منطقه، در دستورکار گذاشته شد.
وی در گفتگو با بازار با بیان اینکه در این مسیر نهایت تلاش خود را برای رسیدن به اهداف کمیته نفت، گاز و پتروشیمی سازمان منطقه آزاد اروند خواهیم کرد، افزود: چگونگی برنامه‌ریزی برای برگزاری اولین همایش با شرکت‌های پالایش کشورهای عضو سازمان اقتصادی «اکو» در منطقه آزاد اروند با مشارکت پالایشگاه آبادان، از جمله موضوعات مهمی بود که در این نشست مورد توافق طرفین قرار گرفت.
دبیر کمیته نفت، گاز و پتروشیمی سازمان منطقه آزاد اروند بررسی فرصت‌های همکاری با اعلام آمادگی تشکیل یک کارگروه مشترک را نتیجه نشست اخیر دانست و گفت: ایجاد غرفه و شرکت در نمایشگاه نفت و گاز بصره که در نوع خود در کشور عراق از شهرت بالایی برخوردار است و محلی برای برقراری ارتباط با صنعتگران بین المللی و آشنایی با آخرین فناوری ها، تجهیزات و محصولات در زمینه نفت و گاز است؛ موضوع مشترک مورد نظر سازمان منطقه آزاد اروند و پالایشگاه آبادان است که به طور مشترک دنبال خواهد شد.
طمیمیان ضمن تأکید بر اینکه استان خوزستان به ویژه منطقه آزاد اروند دروازه انرژی در کشور محسوب می‌شود، گفت: با توجه به قابلیت‌های عظیم در منطقه، برنامه‌ریزی به منظور ایجاد نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی منطقه آزاد اروند در تقویم نمایشگاهی کشور از دستاوردهای مهم نشست با مدیرعامل پالایشگاه آبادان بود که امیدواریم با پیگیری‌های دو طرف در سال آینده شاهد برپایی این نمایشگاه در ابعاد وسیع، باشیم.
به گفته دبیر کمیته نفت، گاز و پتروشیمی سازمان منطقه آزاد اروند رشد و توسعه اقتصادی و افزایش سرمایه‌گذاری در منطقه با پرداختن به حوزه انرژی بسیار موثر خواهد بود.
وی تاکید کرد: پیگیری ساخت پالایشگاه خوزستان که قرار بود با تخصیص افزایش ظرفیت و با هدف پیشرفت اقتصادی منطقه مورد بهره برداری قراری گیرد و چندین سال است مغفول مانده، مبحث حائز اهمیتی است که مقرر گشت توسط سازمان منطقه آزاد اروند و پالایشگاه آبادان با جدیت دنبال شود.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcb.wb9urhb58iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما