اسید استیک یکی از محصولات بنیادین پتروشیمی فن آوران می‌باشد که میزان فروش این محصول در دروه یک ماهه اردیبهشت افزایش یافت.
plusresetminus
فروش اسید استیک توسط تنها تولیدکننده محصول اسید استیک در کشور افزایش یافت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، میزان فروش اسید استیک در پتروشیمی فن آوران طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۲/۳۱ به عدد ۱۲۵ میلیارد تومان رسیده که میزان فروش محصول فوق در مدت مشابه سال قبل به مقدار ۱۱۰ میلیارد تومان بود.
جایگاه فن آوران در صنعت پتروشیمی
طبق آمار موجود منتشر شده در نشریات بین المللی، در سال ۲۰۲۳ ظرفیت اسمی تولید متانول جهان درحدود ۱۴۴ میلیون تن می‌باشد. درشرایط فعلی کشور توان اسمی تولید متانول در حدود ۱۴ میلیون تن است که ۱۰ درصد کل ظرفیت اسمی متانول جهان را دارا می‌باشد. شرکت پتروشیمی فنآوران با ظرفیت اسمی یک میلیون تن تولید متانول در سال، ۷ درصد کل ظرفیت اسمی متانول ایران و در حدود ۰.۷ درصد متانول جهان را به خود اختصاص داده است. همچنین این شرکت تنها تولیدکننده محصول اسید استیک در کشور می‌باشد.
پتروشیمی فن آوران به عنوان تولید کننده مطرح متانول و اسید استیک با حفظ و توسعه ظرفیت تولید، نقش محوری را در توسعه صنعت پتروشیمی کشور ایفاء می‌کند. همچنین این شرکت با تکیه بر نیروی انسانی متخصص و جوان، سیستم‌های مدیریتی نوین، فناوری پیشرفته و بهره وری بالا در جهت دستیابی به حداکثر سود و تحقق انتظارات ذینفعان محصولات خود را در داخل کشور و بازار‌های صادراتی عرضه می‌نماید.
افزایش ۹۳ درصد سود خالص در سال گذشته
علی رغم افزایش ۵۸ درصدی در هزینه‌های فروش، اداری و عمومی و ۱۴۲ درصدی هزینه‌های مالی، سود خالص فن آوران در سال گذشته با افزایش ۹۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به مبلغ ۳۰۷۹ میلیارد تومان رسید.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdch.vnwt23nxkftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما