مجمع عمومی عادی و فوق العاده منتهی به سال مالی ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ پتروشیمی شازند با حضور ۸۴ درصد سهامداران برگزار شد و پرداخت صد در صدی سود به سهامداران به تصویب رسید.
plusresetminus
پتروشیمی شازند پترو پالایشگاه می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، در این مجمع که شنبه ۲۰ خرداد در پژوهشگاه نفت برگزار شد، پس از ارائه گزارش فعالیت های هیات مدیره، صورتهای مالی سال 1401 پتروشیمی شازند به تصویب اکثریت قاطع سهامداران حاضر در مجمع رسید.
دکتر علیرضا خلیلی نیا مدیرعامل پتروشیمی شازند در گزارش خود به شکسته شدن رکورد مبلغ فروش از ابتدای تاسیس شرکت تاکنون با ثبت رقم 23 هزار و 272 میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: مبلغ فروش نسبت به سال مالی قبل از آن 13 درصد رشد را نشان می دهد. همچنین شرکت در سال گذشته مبلغ ۲۳۲ میلیون دلار ارزآوری داشته و مقدار تولید ۵درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است.
وی همچنین درباره حل مشکل تامین خوراک گفت: با تامین به موقع خوراک از کاهش تولیدات جلوگیری شد و برای جلوگیری از مشکلات تامین خوراک، شرکت در حال برنامه ریزی برای افزایش مخازن نفتا است تا در بهای تمام شده تاثیر بگذارد و سود سال ۱۴۰۲ بسیار بهتر از ۱۴۰۱ خواهد بود. پروژه بلندمدت شرکت، خودکفایی در تولید نفتا و تبدیل شدن به یک شرکت پتروپالایشی است.
مدیرعامل پتروشیمی شازند با برشمردن دستاوردهای پتروشیمی شازند و تحول شرکت در چهار ماه اخیر گفت: توربو اکسپندر واحد الفین با همکاری شرکتهای دانش بنیان و به دست متخصصان داخلی بومی سازی شد و سیاست توجه به شرکت های دانش بنیان و داخلی سازی در سال جاری ادامه خواهد یافت.
وی با بیان اینکه استراتژی شرکت، افزایش تولید و نگاه جدید به موضوع صادرات است تا سبب توسعه شاراک در سال جاری شود گفت: ۸۲ درصد از بهای تمام شده محصولات شرکت وابسته به نفتا است و از طرفی قیمت نفتا وابسته به نفت برنت و نرخ دلار است. برنامه امسال تولید و فروش و سودآوری متحول شده برای سال جاری است.
خلیلی نیا درباره آخرین وضعیت تولید گفت: بهای تمام شده تولید در سال 1401 به رقم 20 هزار و 497 میلیارد تومان رسید که  نسبت به سال مالی قبل 36 درصد رشد داشت و با برآوردهای ما ان شاءالله امسال رکورد تولید و فروش شکسته خواهد شد و شرکت به سود بی سابقه ای دست پیدا خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند همچنین در خلال برگزاری مجمع با رویی گشاده و شفاف پاسخگوی سوالات متعدد سهامدارن بود و گفت: افزایش سرمایه شازند در شرایط موجود در دست بررسی است و در برنامه شرکت قرار دارد اما جزئیات  آن هنوز بررسی نشده است.
وی با بیان اینکه ارزش جایگزینی شاراک یک میلیارد یورو است اذعان کرد: حداکثر تخفیف صادراتی فروش محصولات ۵ درصد است.
در ادامه مجمع، گزارش حسابرسی قرائت و مشخص شد سازمان حسابرسی، صورت مالی شرکت را مطلوب و منصفانه تشخیص داده و بدون حتی یک ابهام و بند قانونی آن را تایید کرده است.
پس از اتمام گزارش حسابرسی و پاسخ اعضای هیات رئیسه مجمع به سوالات سهامداران، با تقسیم 4200 ریال سود پایه سهم شاراک موافقت شد که از 20 تیرماه جاری به سهامداران پرداخت خواهد شد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdca.unok49nem5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما