در مجمع عمومی و فوق العاده شرکت نفت پارس ضمن تشریح چشم انداز صادراتی با حضور اکثریت سهامداران با توزیع ۸۲ درصد سود به هر سهم موافقت شد.
plusresetminus
تولید نفت پارس یکساله ۶ برابر و صادرات ۴ برابر شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مجمع عمومی و فوق العاده شرکت نفت پارس با نماد شنفت عصر روز یک شنبه با حضور بیش از ۹۰ درصد سهامداران برگزار شد و هیات مدیر با توزیع ۸۲ درصد سود هر سهم یعنی ۸۵ تومان موافقت کرد.
شرکت نفت پارس در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ضمن ثبت افزایش سرمایه ۲۰ درصدی در این دوره ۲۱۵۲ میلیارد تومان سودسازی کرده که به ازای هر سهم ۱۰۷.۶ تومان سود محقق کرده است.
شنفت با سرمایه ثبت شده ۲۰۰۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ مبلغ ۲۱۵۲ میلیارد تومان سود محقق کرده و ۱۴۶۶ میلیارد تومان سود انباشته ابتدای دوره داشته است. همچنین شرکت در گزارش تلفیقی مبلغ ۲۲۸۹ میلیارد تومان سود شناسایی کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۹ درصد رشد داشته است و در مجمع امسال ۱۷۰۰ میلیارد تومان سود توزیع کرده و در پایان با لحاظ منابع سود توزیعی ۳۷۸ میلیارد تومان سود انباشته ثبت کرد.
رییس هیات مدیره شرکت نفت پارس با اشاره به اینکه خبرهای خوبی به زودی درباره افزایش تولید و سودآوری پالایشگاه پارسیان سپهر به زودی منتشر می شود که اثر آن بر سودسازی نفت پارس نمایان خواهد شد، گفت: نفت پارس ۸۰۰ میلیارد تومان در پالایشگاه سپهر سرمایه گذاری کرده و در شرایط کنونی بیش از ده هزار میلیارد تومان ارزش‌گذاری می شود و در سال مالی ۴۵۰ میلیارد تومان سود نفت پارس از پالایشگاه سپهر شناسایی شده است.
مجید ابوالقاسمی افزود: شرکت نفت پارس در شش ماهه نخست سال مالی جاری باید ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد زیرا شرکت ماهانه ۵۸ هزار دلار اقساط تسهیلات صندوق توسعه ملی پرداخت می کند.
در یک سال گذشته میزان تولید پالایشگاه سپهر ۶ برابر و میزان صادرات شرکت ۴ برابر شده است و از آنجایی که این شرکت به دنبال سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی و ایجاد زنجیره ارزش است سودآوری شرکت در آینده تضمین خواهد شد.
طبق گزارش حسابرس بخشی از مطالبات شرکت نفت پارس از سال ۹۰ تا ۹۴ وصول شده و پیگیری حقوقی برای بدهکارانی که هنوز پرداخت نداشته اند در حال انجام است و این منابع اگر محقق شود می تواند روی درآمد غیرعملیاتی شرکت تاثیر مثبت بگذارد و سرمایه در گردش کافی برای انجام پروژه های شرکت تامین کند. در واقع پیرو اقامه دعوی شرکت اصلی علیه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران بابت کسری مواد اولیه (لوبکات) تحویلی از سال ۱۳۸۱ لغایت سال ۱۳۸۷، در تاریخ ۹ آبان ۱۳۹۳ رای قطعی مبنی بر محکومیت خوانده به تحویل حدودا ۴۵.۸ میلیون لیتر لوبکات مطابق قرارداد به شرکت صادر شد. در سال ۱۳۹۸ با صدور دستور اجرای حکم از طرف ریاست قوه قضائیه مقدار ۶.۶ میلیون لیتر لوبکات تحویل شد، اما با درخواست وزارت نفت و دستور ریاست قوه قضائیه در اسفند ماه ۱۳۹۸، اجرای حکم تا بررسی پرونده و تهیه گزارش و اعلام نتیجه متوقف شده و شناسایی کامل موجودی های فوق و درآمد مربوط منوط به اجرای قطعی حکم و تحویل لوبکات است.
در حال حاضر نفت پارس بیشتر روی تولید محصولات خاص تمرکز کرده، زیرا بر مبنای مطالعات بازار تقاضا برای روغن موتور برای خودروهای سواری در آینده کاهش می یابد و شرکت های بزرگ خودروسازی در حال حرکت به سمت تولید خودروهای برقی، هیبرید و... هستند، به همین دلیل در سبد محصولات انحصاری و پیشتاز خود علاوه بر روغن های صنعتی،روغن هایی برای صنعت هواپیما یی، کشتی رانی و... گنجانده و هم اکنون ۱۰۰ درصد بازار این محصولات را در اختیار دارد.
یکی دیگر از مواردی که در مجمع عمومی روی آن تاکید شد افزایش درآمدهای صادراتی شرکت است، هرچند در چند وقت اخیر قیمت ها در بازار جهانی کاهش پیدا کرده با این حال برای تامین مواد اولیه مورد نیاز شرکت و افزایش درآمد ارزی هدف صادراتی ویژه ای را در دستور کار قرار گرفته است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcj.tehfuqettsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما