مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ماموریت داد تا ضمن تولید کاتالیست های پتروشیمی، فناوری‌های نوین صنعت پتروشیمی را شناسایی و نسبت به بومی‌سازی آن اقدام کند.
plusresetminus
فناوری‌های نوین صنعت پتروشیمی شناسایی و بومی‌سازی شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مرتضی شاهمیرزایی در مجمع عمومی عادی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با اشاره به عملکرد مطلوب این شرکت در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: با تلاش همه همکاران تا پایان دولت سیزدهم تمام کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت پتروشیمی بومی سازی خواهد شد و شرکت‌ها می‌توانند کاتالیست‌های مورد نیاز خود را بدون وابستگی به کشورهای خارجی از داخل کشور تامین کنند.
وی تصریح کرد: همزمان با بومی سازی کاتالیست‌ها با محوریت شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، ضروری است که داخلی سازی فرایندها و دانش فنی با جدیت تداوم یابد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با بیان این که باید زمینه مشارکت و همکاری شرکت‌های پتروشیمی با هدف تکمیل و توسعه فناوری‌های مورد نیاز صنعت فراهم شود، گفت: شرکت پژوهش و فناوری با توجه به زیر ساخت‌های موجود می‌تواند بسیاری از نیازهای شرکت‌ها را با همکاری‌های مشترک در بخش‌های مختلف از جمله دانش فنی، کاتالیست و کالا و تجهیزات فراهم کند.
شاهمیرزایی افزود: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی نیز باید با ایجاد بانک اطلاعاتی از تجارب و دانش پیشکسوتان و فعالان صنعت پتروشیمی در مسیر توسعه فعالیت‌ها و بهره گیری از خلاقیت‌ها و دانش همکارانی که سال‌ها در صنعت ارزش آفرین پتروشیمی فعال بوده اند، بهره مند شود.
وی خطاب به مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، گفت: فناوری‌های نوآورانه را شناسایی کنید و با استفاده از تیم‌های تخصصی به رفع نیازهای صنعت پتروشیمی اقدام کنید.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران ادامه داد: روند بومی سازی دانش‌های فنی باید اولویت بندی شود و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با همکاری دیگر مراکز علمی و پژوهشی برای داخلی سازی اقدام کند.
شاهمیرزایی با تاکید بر لزوم تحقق توسعه متوازن صنعت پتروشیمی ایران افزود: تکمیل زنجیره ارزش به عنوان یک هدف باید مورد توجه قرار گیرد و با سرمایه گذاری هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی ضمن کاهش خام فروشی، به سوی تولید محصولات نهایی گام برداریم.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcc.0qoa2bq1pla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما