نماد پتروشیمی گلستان در بازار سرمایه در هفته ای که گذشت با اقبال روبرو شد. این پتروشیمی با حمایت و نظر مساعد رئیس جمهور با کسب سود 3.4 درصدی، در میان سهام دیگر پتروشیمی ها پیشتاز بود.
plusresetminus
بررسی هفتگی سهام های پتروشیمی در بازار سرمایه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، بازار سرمایه در هفته کاری گذشته (۲۰ -۲۴ خرداد) همچنان بر روند اصلاح حرکت می کرد، وضعیتی که در خردادماه شکل گرفته است. البته در این هفته کاهش قیمت دلار تا ۴۷ هزار تومان نیز اتفاقی بود که به نظر برخی کارشناسان بر بورس هم تاثیری منفی گذاشت.
هرحال، در این هفته شاخص کل بورس که در آغاز معاملات هفته روی عدد دو میلیون و  ۲۸۸ هزار واحد قرار داشت  در پایان معاملات روز چهارشنبه تا عدد دو میلیون و ۱۸۲ هزار واحد کاهش پیدا کرد که به این ترتیب سهامداران به طور میانگین با زیان ۴.۶۵ درصدی مواجه شدند.
بررسی سهام پتروشیمی نشان می دهد که وضعیت کلی سهام این گروه نیز متاثر از بازار است و به نوعی روند منفی حاکم بر بازار مانع از رشد سهام ارزشمند پتروشیمی می شود. در مجموع این هفته، از میان ۲۷ سهم قابل خرید و فروش، ۳ سهم بازدهی مثبت داشتند و ۲۴ سهم هم با کاهش قیمت روبرو شدند.
 در این هفته همچنان  نماد پتروشیمی های شازند(شاراک)، پتروشیمی خارک (شخارک) و پتروشیمی ممسنی (ممسنی) باز شد اما در عوض نماد پتروشیمی های آبادان (شپترو)، دهدشت (دهدشت) و فارابی (شفارا) بسته شدند.
بیشترین سود
هر سه سهمی که در این هفته افزایش قیمت داشتند سودی کمتر از ۴ درصد داشتند. سه پتروشیمی نیمه کاره گلستان (شستان)، فسا و داراب این سه سهم را تشکیل می دهد. نماد پتروشیمی گلستان در این هفته نسبتا با اقبال روبرو شد. این پتروشیمی که با نظر مساعد رئیس جمهور احتمال تکمیلش بیشتر شده است در این بازار با سود ۳.۴ درصدی خود پیشتاز سودده ها بود.
سه سهم سودده این هفته به ترتیب عبارت است از:
نماد درصد سود قیمت ابتدای هفته قیمت پایانی وضعیت نهایی
شستان ۳.۴ ۴۵۱۷ ۴۶۷۰
فسا ۲.۳ ۱۲۴۷ ۱۲۷۶
داراب ۱.۲ ۱۴۴۵ ۱۴۶۳
 بیشترین زیان
همان طور که گفته شد این هفته ۲۴ سهم از میان سهام پتروشیمی با زیان مواجه شدند. به این ترتیب تعداد سهام زیانده این گروه نسبت به هفته قبل از آن ۸ سهم بیشتر بود.  از این تعداد، ۹ سهم زیانی کمتر از ۵ درصد داشتند، ۱۲ سهم زیان بین ۵ تا ۱۰ درصد داشتند و ۳ سهم نیز زیانی بیش از ۱۰ درصد داشتند.
شرکت قائدبصیر (شبصیر) با زیان هفتگی بالاتر از ۱۵ درصد صدرنشین این جدول در این هفته بود . پس از آن دو پتروشیمی تندگویان (شگویا) و فن آوران (شفن) قرار داشتند.
پنج سهم با بالاترین کاهش قیمت این هفته به ترتیب عبارت است از:
نماد درصد زیان قیمت ابتدای هفته قیمت پایانی وضعیت نهایی
شبصیر ۱۵.۴ ۳۶۲۵۰ ۳۰۶۵۰
شگویا ۱۲.۴ ۱۸۰۱۰ ۱۵۷۷۰
شفن ۱۰.۲ ۷۹۸۰ ۷۱۷۰
شجم ۹.۹ ۸۹۱۰ ۸۰۳۰
وپترو ۸.۳ ۲۷۳۴۰ ۲۵۰۶۰
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdca.6nok49nym5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما