سیروس ابراهیمی پیش از ظهر امروز در کارگروه صادرات لرستان، با اشاره به پرداخت ۵۴۲ میلیارد تومان تسهیلات به صادرکنندگان طی سال گذشته، اظهار کرد: بانک توسعه صادرات سال گذشته ۳۹۱ درصد منابع اعتباری را به منظور واردات تجهیزات و پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان طی سال گذشته اختصاص داد.
plusresetminus
صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری محصولات پتروشیمی لرستان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، سیروس ابراهیمی پیش از ظهر امروز در کارگروه صادرات لرستان، با اشاره به پرداخت ۵۴۲ میلیارد تومان تسهیلات به صادرکنندگان طی سال گذشته، اظهار کرد: بانک توسعه صادرات سال گذشته ۳۹۱ درصد منابع اعتباری را به منظور واردات تجهیزات و پرداخت تسهیلات مصرف کرده است.
وی خاطرنشان کرد: امسال سود تسهیلات به ۲۲ درصد افزایش پیدا کرده که در امر صادرات یک زنگ خطر جدی محسوب می‌شود.
معاون اقتصادی استانداری لرستان، وضعیت صادرات در استان را نامناسب خواند و افزود: بیشتر صادرات از گمرک استان انجام نمی‌شود.
ابراهیمی بیان داشت: در راستای ارتقای توسعه صادرات مقرر شد کمیته‌ای از صمت، گمرک، حوزه اقتصادی تشکیل و با شرکت‌های مهم صادرکننده مهمترین مشکلات این حوزه بررسی شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۰۰ میلیون دلار صادرات پتروشیمی داشتیم، گفت: از این میزان صادرات تنها هفت و نیم میلیون دلار آن از طریق گمرک استان انجام شده است.
معاون اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه قیمت سوخت به خاطر توسعه صادرات هوایی به یک چهلم تقلیل یافته، گفت: این موضوع بسیار می‌تواند به حوزه صادرات لرستان کمک شایانی نماید.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdci.pa3ct1a5zbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما