سیستم بازچرخانی آب در پتروشیمی مسجدسلیمان به بهره برداری رسید.
plusresetminus
بهره برداری سیستم بازچرخانی آب پتروشیمی مسجدسلیمان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت:  اجرای برنامه های زیست محیطی در مجموعه پتروشیمی مسجدسلیمان بسیار مناسب می باشد و.  این فعالیت ها، بیان کننده این است که شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان به یک باور محیط زیستی رسیده و در حوزه مسئولیت های زیست محیطی اقدامات مهمی انجام گرفته است.
داود میرشکار افزود :  در جهان  آب های مصرفی تا ۱۶ بار بازچرخانی می‌شود و  باید این سیستم ها در مجموعه‌های صنعتی ایجاد  و آب بازیافتی برای توسعه فضای سبز استفاده شود .
وی ادامه داد : از آنجا که مدیریت محیط زیست یک مدیریت یکپارچه می باشد برای رفع آلودگی های زیست محیطی در هر جای کشور باید از تجربیات موفق استفاده گردد و این مجموعه می‌تواند به عنوان یک الگو برای سایر پتروشیمی های کشور باشد که در زمینه باز چرخانی آب به خوبی عمل نموده است .
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد :  باید با توجه بارندگی های منطقه ، سیستم های جمع آوری آب های جاری  ایجاد شود و صرفه جویی  آب را به دنبال به دنبال خواهد داشت.
میرشکار گفت: باید معضلات زیست محیطی در این مجموعه جدی گرفته شود و در رفع آنها این اداره کل آماده همکاری با مجموعه پتروشیمی است تا در یک بازه زمانی مشخص مشکلات زیست زیست محیطی مجموعه برطرف گردد. او ادامه واد : هزینه در بخش محیط زیست باعث بازگشت سرمایه به مجموعه خواهد شد.
همچنین در این مراسم ایستگاه سنجش آلودگی هوا مسجدسلیمان نیز به بهره برداری رسید .
مجتمع عظیم پتروشیمی مسجدسلیمان در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار در منطقه زیلایی شهرستان مسجد سلیمان در ۱۳۰ کیلومتری شمال شرقی اهواز، ۳۰ کیلومتری شمال غربی شهر مسجد سلیمان ، در مجاورت جاده لالی (منطقه هفت شهیدان) واقع شده است. واقع در ۱۱.۵ کیلومتری جنوب رودخانه کارون. بر اساس طرح توسعه، مساحت این منطقه به بیش از ۱۰۰۰ هکتار خواهد رسید.
از نظر موقعیت جغرافیایی، این منطقه از طریق بندر امام خمینی به آب های آزاد بین المللی و از طریق راه آهن سراسری به ترکیه، اروپا و آسیای میانه دسترسی دارد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcg.39yrak9t3pr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما