دکتر حسن وفایی مدیرعامل شرکت صنایع تجهیزات نفت بر لزوم حمایت از کالای ساخت داخل توسط جامعه‌ صنعت نفت کشور تاکید کرد
plusresetminus
لزوم حمایت از کالای ساخت داخل توسط جامعه‌ صنعت نفت کشور
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، دکتر حسن وفایی مدیرعامل شرکت صنایع تجهیزات نفت در خصوص این موضوع که علیرغم به صرفه بودن استفاده از محصولات شرکتهای دانش بنیان و بومی سازی شده به نسبت خارجی، باز در مواردی اقبال خاصی به محصولات  شرکت‌های دانش‌بنیان و بومی‌ساز وجود ندارد، توضیح داد: نکته‌ قابل توجهی که در این زمینه وجود دارد اینست تا زمانی که شرکت‌های داخلی تولید نکنند و داخلی‌سازی انجام نشود، شرکت‌های خارجی با هر قیمتی که بتوانند محصولاتشان را عرضه می‌کنند. مثلاً پمپ‌های ESP را تا 500 هزار یورو تحویل می‌دادند، اما به محض اینکه فقط صحبت تولید آن توسط شرکت‌های داخلی مطرح شد، قیمتش به نصف کاهش پیدا کرد و همین‌جور در حال کاهش قیمت است.
وفایی ادامه داد: در مورد سایر محصولات، مثل Wellhead 15000 که  ما ساختیم، شرکتهای آمریکایی  با قیمت600 هزار یورو دارند می فروشند، در حالیکه ما با قیمت کمتر از  100 هزار یورو تحویل شرکتهای نفتی دادیم.
مدیرعامل شرکت صنایع تجهیزات نفت در گفتگو با نفت ما گفت: نکته‌ای که کارفرمایان باید دقت بکنند اینست که خودباوری در تولید داخل را بپذیرند و شک نکنند که با تولیدات اروپایی شانه به شانه و حتی بهتر از آنهاست. اگر این باور را داشته باشیم ، بحث کیفیت دیگر محلی ندارد، لذا کارفرمایان بحث زمان را مطرح می‌کنند. ما همین دو مطلب را حل کردیم، ولی باز بحث قیمت را مطرح می‌کنند. ما بحث قیمت را هم حل کردیم. وقتی مملکتی که با سیل تحریم‌ها و مشکلات عدیده روبه‌رو است، دیگر نباید روی قیمت بحث کنند. ولی ما می‌پذیریم، می گوییم باشد و بحث کیفیت، زمان و قیمت را حل کردیم.
وفایی با تاکید بر اینکه باید باور به کالای ساخت داخل فرهنگ‌سازی بشود و ساختار فکری کارفرماها عوض بشود که خوشبختانه الان خیلی تغییر پیدا کرده است، افزود: با قطعیت اعلام می کنم کل محصولاتی که ما داریم تولید می‌کنیم، چه از نظر کیفیت، چه از نظر زمان تحویل و چه از نظر قیمت، کاملاً قابل رقابت است. همین‌جا اعلام می‌کنیم که هر کدام از این سه آیتمی که کارفرماها اعتراض دارند، ما حاضریم در مذاکره به خواسته‌ آنها نزدیک بشویم و مسائل را حل کنیم.
مدیرعامل شرکت صنایع تجهیزات نفت تصریح کرد: ما تولیدکنندگان داخلی باعث شدیم که قیمت‌های تجهیزات خارجی پایین بیاید. حتی کارفرمایان داخلی می توانند بیایند راجع به محصولات شرکتهای داخلی نقد کنند. این را باید کارفرماها در نظر داشته باشند و با توجه به اینکه مقام معظم رهبری هم امسال را سال رشد تولید اعلام کرده، ما باید توجه بکنیم که فرهنگ‌سازی در جامعه‌ صنعت نفت و گاز و پتروشیمی به وجود بیاید که بیایند از ساخت داخل حمایت کنند. اگر حمایت بکنند، ما تقریباً تقویت خواهیم شد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcf.ed1iw6djjgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما