مدیرعامل صنایع شیمیایی نگین سنقر گفت: ۷۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز این واحد در داخل کشور تأمین شده و در بحث تجهیزات تخصصی وارداتی نیز قراردادها بسته شده و مشکلی نداریم.
plusresetminus
۷۰ درصد تجهیزات پتروشیمی«سنقر» داخلی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، حسین کهتری مدیرعامل صنایع شیمیایی نگین سنقر امروز در حاشیه بازدید نمایندگانی از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس از روند اجرایی عملیاتی سایت نگین سنقر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: روند اجرایی این طرح به عنوان پنجمین واحد پتروشیمی کرمانشاه با هدف تولید سالانه حدود ۲۲ هزار و ۶۰۰ تن «متیل‌آمین» از تیرماه سال ۱۴۰۰ آغاز شده  و از مهرماه هم خریدها انجام شد.
وی از متیل آمین به عنوان یک محصول استرتژیکی یاد کرد و افزود: این اولین واحد تولید متیل آمین در کشور است که سه گرید متیل آمین شامل دی، مونو و تری متیل آمین تولید خواهد کرد، البته در راستای طرح توسعه پترول در این حوزه ۸ تا ۹ محصول دیگر هم بعد از متیل آمین می‌توان تولید کرد که بعد از اجرای این طرح به سراغ طرح‌های پایین دستی خواهیم رفت.
 مدیرعامل صنایع شیمیایی نگین سنقر ادامه داد: مشتقات متیل آمین در حوزه کشاورزی و سموم دفع آفات، حلال‌های شیمیایی مورد استفاده کارخانجات شیمیایی، داروسازی، محصول شیرین‌سازی گاز ترش و حتی در مواردی بعضا در  بحث‌های نظامی کاربرد دارد.
وی این واحد را در قالب طرح‌های پایین دستی تعریف کرد و گفت: خوراک این واحد تولیدی که متانول و آمونیاک است از طرح بالادستی همچون مجموعه هدلینگ خلیج فارس و شرکت‌های مرتبط به این حوزه تأمین می‌شود.

کهتری پیشرفت فیزیکی پروژه را ۴۴.۱۱ درصد و در حد مطلوب اعلام و بیان کرد: پیشرفت خوبی در حوزه خرید تجهیزات و اجرای سایت داریم؛ این دومین بازدید هدلینگ از سایت است؛ بازدید اول اواسط دی ماه سال گذشته اتفاق افتاد و بازدید دوم هم امروز انجام شده که خوشبختانه طی این مدت پروژه ۱۳ تا ۱۴ درصد پیشرفت داشته است.
وی یکی از مهمترین حسن اجرایی این پروژه در این محدوده جغرافیایی را در بحث اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی عنوان کرد و افزود: پتروشیمی سنقر در وهله اول با اشتغالزایی ۱۵۰ نفری همراه خواهد بود که با اجرای طرح توسعه آن مطمئنا آمار اشتغالزایی بالا خواهد رفت.
کهتری حجم سرمایه‌گذاری این پروژه در طرح توجیهی را ۵۵ میلیون دلار اعلام کرد و یادآور شد: هزار میلیارد تومان از مبلغ ذکر شده ریالی و مابقی ارزی است.
وی با بیان اینکه تمامی الزامات محیط زیست رعایت شده است، اظهار کرد: همچنین تمامی مجوزهای مربوطه از جمله آب، برق، گاز، و تمامی ریرساخت‌‌ها اخذ شده، البته بر خلاف شایعات پروسه این پروژه آنقدر پیچیده نیست که آب زیادی مصرف کند.
کهتری ادامه داد: تامین آب را طبق چند سناریو در منطقه انجام دادیم؛ منابع آب زیرزمینی سنقر نسبت به مصرف آب پروژه خوب است و به غیر از این مورد سدی در کنار مجتمع داریم که مجوز آب حتی تا سه برابر نیاز را گرفتیم و همچنین در قسمت شرقی سایت هم سرابی وجود دارد که مجوز استفاده از آن را نیز داریم. ولی در حال حاضر از چاه برای تأمین آب استفاده می‌کنیم.

کهتری در ادامه توضیحاتی درباره چگونگی تأمین تجهیزات این پروژه ارائه داد و افزود: ۷۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز واحد پتروشیمی سنقر در داخل کشور تأمین شده و در بحث تجهیزات تخصصی وارداتی نیز قراردادها بسته شده و مشکلی نداریم و امیدواریم تا بهمن‌ماه امسال به مرحله پیش‌راه‌اندازی برسد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdch.znwt23nmzftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما