مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: با کلنگ زنی و تکمیل خط لوله دوراهی دشتک _ نهبندان، رینگ شرقی اتصال گاز کشور کامل می‌شود.
plusresetminus
رینگ شرقی اتصال گاز کشور کامل می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مجید چگینی، در نشست با استاندار خراسان جنوبی گفت: درصدد ثبات و پایداری انتقال گاز در شرق کشور و قدرت مانور برای صادرات گاز به کشورهای همسایه از جمله عمان و پاکستان هستیم. 
به گزارش ایسنا، وی افزود: خطوط انتقال فشار بالا گاز در کشور  ۳۹ هزار کیلومتر و شبکه انتقال گاز روستایی و شهری بیش از ۴۲۶ هزار کیلومتر است. 
معاون وزیر نفت تصریح کرد: در راستای تقویت شبکه گاز شمال شرق، خط انتقال گاز از عسلویه به سرخس و همچنین تربت حیدریه به طول ۶۵ کیلومتر در حال انجام است. 
چگینی گفت: عمده میادین گازی کشور در جنوب بوده و استخراج و پالایش آن به طول ۲ هزار کیلومتر و انتقال آن به شمال کشور کار سنگینی است که تنها گفتن آن آسان است. 
وی ادامه داد: بیش از ۹۸ درصد شهرهای کشور از نعمت گاز برخوردارند و تا پایان امسال نیز  ۸۸ درصد روستاهای کشور از نعمت گاز برخوردار خواهند شد. 
معاون وزیر نفت بیان کرد: تمرکز شرکت ملی گاز ایران برای گاز رسانی به مناطق محروم کشور است و این توانمندی و افتخاری برای ماست که به برکت انقلاب محقق شده است. 
چگینی بیان کرد: ماهانه هزار متر مکعب گاز مصرف می‌کنیم که این نشانه مسرف بودن ماست؛ در صورتی که می‌توانیم با این میزان ارزش افزوده خوبی را در صنایع و صادرات ایجاد کنیم لذا  باید در مصرف این نعمت خدادادی صرفه جویی بیشتری داشته باشیم. 
وی یادآور شد: بهینه سازی در دستور کار ماست؛ لذا تعویض بخاری‌های کم بازده با پر بازده را با جایگزینی ۴ میلیون و ۱۰۰ عدد  بخاری پر بازده در دستور کار داریم. 
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcb.8b9urhbssiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما